برداشت هفت هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع فارس - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت هفت هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بیش از هفت هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا از سطح افزون بر چهار هزار هکتار از مزارع هشت شهرستان جنوبی این استان برداشت شد.

محمد مهدی قاسمی، جمعه بیان داشت: پیش‌بینی کارشناسان کشاورزی مبتنی بر این است که در سال جاری، ۱۰ درصد از محصول کلزای کشور در استان فارس تولید شود.

وی افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ سطح زیر کشت کلزا در این استان بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتاراست که پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت، افزون بر ۳۵ هزارتن دانه روغنی کلزا برداشت و تحویل مراکز خرید شود.

قاسمی بیان کرد: برداشت کلزا در استان فارس که از هفدهم فروردین ۹۹ شروع شده تا نیمه دوم مردادماه ادامه دارد و هم اینک شرکت بازرگانی دولتی در حال خرید این دانه روغنی به قیمت چهار هزار و ۶۶۰ تومان است و حداکثر تا یک هفته پس از تحویل کلزا، پول بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: در استان فارس، مراکز خرید استانداردسازی شده و دارای سیلوهایی با نگهداری حداقل ظرفیت سه تا چهار هزار با پراکنش خوب موجود است و مشکلی برای نگهداری کلزای خریداری شده در شهرستان‌های جنوبی فارس و سایر شهرستان‌های این استان وجود ندارد.

قاسمی، با بیان اینکه کلزای خریداری شده در کارخانه‌های داخلی تبدیل به روغن می‌شود، اظهار داشت: از کارخانه‌های فعال در این زمینه با هدف مشارکت زنجیره‌ای در تولید کلزا حمایت خواهد شد.

وی گفت: اتحادیه کمباین‌داران استان فارس در برداشت محصولات کشاورزی کشور سهیم است و این استان با توجه بیشتری، برداشت را مدیریت می‌کند از این رو تلاش شده است حتی مزارع کلزا با قطعات کوچک در دورترین نقطه این استان با استفاده از کمباین و همراه با تجهیزات مخصوص برداشت شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...