بیش از ۱۰ هزار تن کلزا در کرمانشاه برداشت می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیش از ۱۰ هزار تن کلزا در کرمانشاه برداشت می‌شود

کرمانشاه- رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت کلزا رفته است، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰ هزار تن محصول کلزا از این مزارع برداشت شود.

نوربخش حاتمی روز چهارشنبه با بیان اینکه برداشت کلزا در کرمانشاه آغاز شده است، گفت: امسال به دلیل بارش تگرگ بخش زیادی از مزارع کلزا دچار خسارت شد.

وی افزود: با توجه به خسارت های وارد شده به مزارع پیش بینی می شود که امسال حدود ۱۰ هزار تن کلزا از کشاورزان کرمانشاه خریداری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۱۷ مرکز خرید در سراسر استان به منظور خدمات‌رسانی به کشاورزان کلزاکار تجهیز و آماده به کار است.

حاتمی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۱۹۵ بهره برداری کلزا در کرمانشاه داریم، اظهارداشت: بیشترین سطح زیرکشت کلزا با یک هزار و ۵۳ هکتار مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۷۴هزار تن گوشت مرغ، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...