تاخیر ۱۰ روزه در کوچ قشلاقی عشایر استان تهران - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر کل امور عشایر استان تهران خبر داد؛

تاخیر ۱۰ روزه در کوچ قشلاقی عشایر استان تهران

دماوند- مدیر کل امور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه همه ساله کوچ عشایر اواخر اردیبهشت ماه صورت می‌گرفت گفت: امسال باشیوع کرونا کوچ قشلاقی عشایر با ۱۰ روز تأخیر و دهم خرداد انجام می شود.

به گزارش اکودام، هاتف ممیزی، در خصوص کوچ عشایر اظهار داشت: همه ساله کوچ عشایر اواخر اردیبهشت ماه صورت می‌گرفت اما امسال با توجه به شیوع کرونا کوچ قشلاقی عشایر با ۱۰ روز تأخیر انجام خواهد شد و از ۱۰ خرداد این کوچ انجام می‌شود.

ممیزی با اشاره به اینکه در خصوص استقرار عشایر در مناطق ییلاقی گفت: طی هفته آتی جلسه‌ای در این زمینه خواهیم داشت و تاریخ استقرار عشایر در ییلاقات مشخص می‌شود.

وی در خصوص جمعیت کنونی عشایر استان تهران بیان داشت: از سال ۸۷ تاکنون سرشماری جمعیتی از عشایر انجام نشده اما معمولاً جمعیتی ثابت دارند و در ۴ دهه گذشته در استان تهران و کشور روند ثابتی داشته که دو هزار ۵۸۷ خانوار و ۱۴ هزار و ۱۳۵ نفر عشایر در استان تهران سکنا دارند و ۵۰۰ خانوار هم از عشایر میهمان هستند که از ییلاقات دیگر وارد استان تهران می‌شوند و در فصل ییلاق سه هزار خانوار عشایر در مناطق ییلاقی حضور خواهند داشت.

مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه عنوان داشت: خوشبختانه در جامعه عشایر میزان ابتلاء به کرونا بسیار اندک بوده است و هیچ تلفات جانی از این خصوص نداشته‌ایم و عمده مشکل عشایر افزایش قیمت نهاده دامی بوده که بر روی تولید و قیمت تمام شده دام تأثیرگذار خواهد بود.

ممیزی میزان تولید محصول عشایر استان را طی سال ۹۸ بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۶۰ تن گوشت و ۱۴ هزار تن شیر و محصولات لبنی عنوان کرد و افزود: خدماتی که به عشایر می‌دهیم در ۳ حوزه راهداری‌ها و قشلاق‌ها، تأمین و توسعه منابع آب، توزیع سوخت فسیلی در مناطق ییلاقی و ایجاد زیرساخت‌ها ی مسیر راه انرژی خورشیدی است که در این راستا طی جلساتی که در ورامین داشتیم مقرر شد ۱۶ خانوار عشایری در ورامین تحت عنوان کانون مهدی آباد در سیاه کوه با انرژی خورشیدی تأمین برق می‌شوند.

وی گفت: در لار، شمیرانات و دماوند ۶۰۰ خانوار عشایر مستقر می‌شوند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...