کمک فائو به مدیریت آثار سوء شیوع کرونا بر کسب و کارهای کشاورزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یک مقام مسئول خبر داد:

کمک فائو به مدیریت آثار سوء شیوع کرونا بر کسب و کارهای کشاورزی

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی از اعلام آمادگی فائو برای کمک به کشورهای عضو به منظور مدیریت آثار سوء شیوع بیماری کرونا بر کسب و کارهای کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی کیانی‌راد در حاشیه اولین روز از سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه، اظهار کرد: فائو، علاوه بر کنفرانس‌هایی که به طور مداوم برای کل کشورهای عضو F.A.Oبرگزار می‌کند، کنفرانس‌های منطقه‌ای را هم با موضوع مسائل مختلف حوزه کشاورزی دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید _۱۹)، این کنفرانس منطقه‌ای در این دوره که به میزبانی کشور بوتان برگزار شده، از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی تصریح کرد: مهمترین مسئله‌ای که در روز اول این کنفرانس مطرح شد، بحث و تبادل نظر درباره سیاست‌ها و تجربیات کشورهایی بود که در رابطه با مسئله امنیت غذایی و کسب و کارهای کشاورزی تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا (کووید _۱۹) قرار گرفته‌اند. همچنین فائو اعلام آمادگی کرد که به کشورهای عضو برای مدیریت آثار سو این بیماری کمک کند.

وی افزود: در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود، مسائلی از جمله مدیریت مصرف آب در کشاورزی و مدیریت نحوه آبیاری محصولات کشاورزی، بنگاه‌های خرد در حوزه شیلات و آبزیان و توسعه پلتفورم‌های دیجیتالی در کشاورزی مطرح خواهد شد که ایران هم تجربیات خوبی در این زمینه دارد.

کیانی‌راد اظهار امیدواری کرد: در این کنفرانس منطقه‌ای که در دو روز اول مربوط به کارشناسان ارشد فائو و روز سوم و چهارم مربوط به وزرای کشاورزی منطقه آسیا و اقیانوسیه است، بتوانیم تجربیات ایران را به نحو احسن ارائه دهیم و از تجربیات فائو و دیگر کشورها استفاده کنیم.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین ماه امسال...

کشاورزیهمکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به...

کشاورزیواردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است

به گزارش خبرگزاری مهر، ضوابط تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد. بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، ...

کشاورزیامسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح‌الله اعظمی سارودیی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت‌های وارد شده ...