کوچ بهاره عشایر نقده آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کوچ بهاره عشایر نقده آغاز شد

مدیر امور عشایر نقده گفت: کوچ بهاره عشایر این شهرستان به دلیل شیوع کرونا با یک هفته تاٌخیر به سمت مناطق ییلاقی آغاز شد.

بهروز قنبری روز پنجشنبه افزود: حدود ۴۰۰ خانوار عشایری شهرستان نقده همه‌ساله با شروع گرما به سمت مناطق ییلاقی این شهرستان کوچ می‌کنند که امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا کوچ آنها با یک هفته تاخیر آغاز و در حال انجام است.

وی مناطق ییلاقی شهرستان نقده را «گلوان»، «دوآب»، «شروه»، «وارناسا» و «شلکان» نام برد و اظهار داشت: این خانوارها تا اواخر شهریور در مناطق ییلاقی حضور دارند و از مهرماه دوباره به مناطق قشلاقی برمی‌گردند.

مدیر امور عشایر نقده ادامه داد: تاکنون ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های سرمایه درگردش به عشایر این شهرستان پرداخت شده است و برای پنج صندوق خُرد زنان عشایر این شهرستان نیز به ازای هر صندوق ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

«قنبری»، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خدمات‌دهی به عشایر این شهرستان، افزود: ترمیم راه‌های عشایری، توزیع آذوقه، آبرسانی سیار، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تامین سوخت و علوفه موردنیاز، گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن دامی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به این قشر سخت‌کوش است.

وی از عشایر شهرستان خواست برای ورود به مناطق ییلاقی عجله نکنند و امسال به جهت شیوع کرونا ترجیحا با خودرو اقدام به کوچ کنند.

در شهرستان نقده حدود هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر با ۲۲۰ هزار راٌس دام سبک و سنگین وجود دارد که در ۵۵ روستا به صورت متفرقه و در ۱۲ روستا به صورت ثابت زندگی می‌کنند.

شهرستان ۱۲۵ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است و رتبه چهارم را از نظر جمعیت عشایر در استان داراست.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...