۹۵ هزار تن گوشت مرغ در سال ۹۸ در کردستان تولید شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۹۵ هزار تن گوشت مرغ در سال ۹۸ در کردستان تولید شد

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های کردستان انجام شد که منجر به تولید بیش از ۹۵ هزار تن گوشت سفید شد.

به گزارش اکودام و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، محمدفرید سپری اظهار کرد: صنعت مرغ کردستان در حوزه تولید و ظرفیت رتبه ۹ کشوری و رتبه نخست در غرب و شمال غرب کشور را به خود اختصاص داده است و تنها صنعتی است که در شرایط سخت تحریم‌های امروز دشمنان، توانسته سرپا بایستد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار نفر در صنعت مرغداری و صنایع وابسته به آن از جمله واحدهای مرغداری گوشتی، مرغ مادر، خوراک طیور و کشتارگاه‌ها در استان کردستان مشغول بکار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۷۵۲ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره در سطح استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: مصرف سرانه گوشت مرغ در کردستان برای هر نفر به ‌صورت میانگین ۲۷ کیلوگرم بوده که این آمار با میانگین کشوری برابر است.

سپری یادآور شد: تأمین امنیت غذایی به‌عنوان مهمترین وظیفه جهاد کشاورزی در کنار سرمایه‌گذاران می‌تواند نقطه بسیار ارزشمندی از تولید و پایداری درآمد برای اقتصاد کشور باشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در صنعت مرغداری استان، بیان کرد: این صنعت منجر به اشتغالزایی سه هزار و ۵۰۰ نفری به‌ صورت مستقیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفری به‌ صورت غیرمستقیم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تنها ۴۰ درصد از مرغ سفید تولید شده در کردستان در داخل خود استان مصرف می‌شود و ۶۰ درصد مازاد آن نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

سپری اظهار داشت: ۴.۸ درصد تولید گوشت سفید در کشور مربوط به کردستان است و در این زمینه کردستان در منطقه غرب و شمال غرب کشور رتبه اول و در کل کشور رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...