وعده دوباره وزارت جهادکشاورزی درباره کاهش قیمت مرغ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

وعده دوباره وزارت جهادکشاورزی درباره کاهش قیمت مرغ

سالمی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با افزایش مراکز عرضه و همچنین میزان عرضه مرغ، قیمت این محصول هفته آینده به نرخ مصوب می‌رسد.

رضا سالمی افزود: تاکنون مرغ گرم تنها از طریق میدان بهمن بین خرده فروشی‌ها توزیع می‌شد، اما از امروز توزیع مرغ به خرده فروشی‌ها در میدان تره بار پیروزی آغاز شده و از فردا هم در میدان تره‌بار تهرانپارس این توزیع آغاز می‌شود، هفته آینده نیز سردخانه هشت شهریور واقع در غرب تهران توزیع عمده مرغ را برای خرده‌فروشی‌ها آغاز می‌کند.

سالمی گفت: همچنین علاوه بر افزایش مراکز توزیع، میزان توزیع نیز که قبلا ۴۰۰ تن در روز بود به ۸۰۰ تن در روز برای مرغ گرم افزایش می‌یابد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: از سوی دیگر از امروز توزیع مرغ منجمد نیز آغاز شده و روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ منجمد نیز توزیع خواهد شد.

سالمی گفت: برای تامین نیاز مرغ در تهران ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ که از سایر استان‌ها وارد تهران می‌شوند از طریق کشتارگاه‌ها بین مراکز عرضه توزیع می‌شود.

وی افزود: از امروز، همزمان با افزایش عرضه مرغ، نظارت بر مراکز عرضه مخصوصا خرده فروشی‌ها نیز افزایش می‌یابد و قرار است در این رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات اقدامات لازم را انجام دهند تا از دلال بازی و سودجویی در عرضه مرغ جلوگیری شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با توجه به افزایش میزان توزیع و همچنین مراکز توزیع، از هفته آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در تمامی مراکز عرضه می‌رسد.

گفتنی است در حال حاضر براساس مشاهدات میدانی در خرده فروشی‌ها مرغ تا قیمت کیلویی ۳۴ هزار تومان نیز عرضه می‌شود و برای خرید مرغ با قیمت مصوب در میادین میوه و تره‌بار صف‌های طولانی وجود دارد و این برای چندمین بار در هفته‌های اخیر است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی وعده رسیدن مرغ به نرخ مصوب را می‌دهند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...