افزایش قیمت مرغ حاصل زیان مرغداران در ماه‌های گذشته است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

افزایش قیمت مرغ حاصل زیان مرغداران در ماه‌های گذشته است

محمد رشیدی

رشیدی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ حاصل زیان مرغداران در ماه‌های گذشته به دلیل کمبود نهاده دامی در بازار است.

به گزارش اکودام به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص کنترل بازار گوشت مرغ با استفاده از قیمت مصوب، گفت: هر نوع بازاری تابع تقاضا و سیاست‌گذاری است و از دستور تبعیت نمی‌کند، نباید با بازارها به صورت دستوری برخود شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تقاضای موجود بازار سنجیده، سیسات‌گذاری لازم اعمال و در صورت نیاز از تولید حمایت شود، ادامه داد: در حال حاضر لازم است تا از تولیدکننده گوشت مرغ حمایت کنیم، مرغداران طی ماه‌های گذشته زیان بسیار زیادی را تحمل کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت مرغ حاصل زیان مرغداران در ماه‌های گذشته به دلیل کمبود نهاده در بازار است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که طی ماه‌های آینده شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز نیز باشیم بنابراین باید از اکنون دامداران مورد حمایت قرار بگیرند.

رشیدی، اضافه کرد: بعد از پایان دوران قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا در بازار گوشت مرغ در حالی افزایش پیدا کرد که با کاهش تولید مواجه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با حمایت از مرغداران و دامداران هزینه تولید آنها را کاهش دهیم، عنوان کرد: برای رسیدن به قیمت ۱۵ هزار تومانی مصوب گوشت مرغ لازم است تا از مرغدارن حمایت کنیم.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...