همت بلند برداران دهقانی برای تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همت بلند برداران دهقانی برای تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای

برادران دهقانی اصالتا یزدی هستند وچندسالی به البرز آمدند و توی این سالها پست ترین زمین ها را با همت خودشون آباد کردند و امروز در حوزه تولید در استان البرز حرف اول را می زنند.

ایرج الماسی، رئیس اداره جهاد کشاورزی از تلاش برداران دهقانی در ایجاد یک مجموعه بزرگ و یک پارچه ۴۷ هکتاری در تواید انواع گل و گیاه، سبزی و صیفی جات و … قدردانی کرد و گفت: کاهش ضایعات و افزایش ۳ برابری تولید از محسنات کلخانه های احداثی برداران دهقانی در شهرستان ساوجبلاغ است .

او افزود: میزان کشت گلخانه ها در ساوجبلاغ به بیش از ۱۴۷ هکتار می رسد که این میزان علاوه بر بهره وری، کاهش ضایعات و افزایش ۲ تا ۳ برابری محصولات با کفیت را نسبت به فضای باز دارد.

رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: این برادران هر کدام مسئولیت خاصی در اداره گلخانه ها دارند و تخصص هر کدام در تولید متفاوت است.

او افزود: ابتکار جالب این برداران خرید اراضی فاقد کاربری و پست از جمله حفاری های معادن کوره آجری پزی است که در حال حاضر به یکی از بزرگترین محل ها برای ذخیره آب به میزان دو هکتار و عمق ۲۴ متر حجم وسیعی از اب های سطحی و باران را جمع آوری و به مصرف گلخانه ها می رساند.

الماسی از ساخت سردخانه مجهز در این مجموعه برای نگهداری انواع محصولات تولیدی خبر داد و گفت: از سایر کشاورزان انتطار داریم به جای فروش اراصی خود و تبدیل ان به ساخت و ساز به گلخانه ها کوچک و بزرگ یا مشارکت با سایر کشاورزان بتوانند سهمی در اشتعال و تولید داشته باشند.

او افزود: براداران دهقانی در مجموعه خود ۶۰ کارگر ثابت و ۵ برابر این تعداد بصورت فصلی کار و فعالیت می کند که این میزان جدای از فعالیت های حمل و نقل و تاسیسات و فروش است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...