خاوازی: توسعه نگاه زنجیره ای، نسخه نجات‌بخش کشاورزی کشور است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

خاوازی: توسعه نگاه زنجیره ای، نسخه نجات‌بخش کشاورزی کشور است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه نگاه زنجیره ای در همه حوزه ها بویژه در بخش خصوصی، نسخه نجات بخش کشاورزی کشور است.

به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی روز دوشنبه در آیین افتتاح مجموعه صنایع غذایی پروان در بخش کهریزک شهرستان ری افزود: اگر بخواهیم تولید پایدار باشد باید نگاه ها در بخش دولتی، خصوصی و مسئولان باید به کلیه اجزا و زنجیره تولید باشد.

وی اظهار داشت: در زنجیره بخش کشاورزی وقتی از هسته شروع می کنیم به قسمت تولید که می رسیم در این بخش متوقف می شویم، باید به بخش هایی مانند فرآوری، لجستیک، سردخانه و شیوه های نوین عرضه توجه بیشتر و برنامه ریزی شود.

این مسئول با تاکید بر آسیب های خام فروشی محصولات کشاورزی در کشور خاطرنشان کرد: امروز هفت میلیون تن در محصولات جالیزی، چهار میلیون تن سبزیجات، هفت میلیون تن گوجه فرنگی و پنج میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می کنیم که همه اینها نیاز به فرآوری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای پایداری منابع آب و خاک و جلوگیری از فشار به این منابع باید بخش فرآوری کمک کند و این موضوع از اولویت های بخش کشاورزی کشور است.

خاوازای اضافه کرد: با وجود آنکه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار داریم اما در تامین محصولات کشاورزی کمبودی احساسی نمی کنیم و در تامین بیشترین محصولات مورد نیاز کشور خود کفا هستیم.

وی ادامه داد: در بخش شیر ، حبوبات ، صیفی و گوشت و تخم مرغ نیاز کشور را تامین می کنیم و در بعضی از محصولات نیز با یک برنامه ریزی چالش ها را برطرف خواهیم کرد و در بخش نان که مهمترین نیاز عموم هموطنان است نیز به اندازه نیاز تامین می کنیم.

فاز نخست صنایع غذایی پروان با اشتغالزایی یکهزار و ۵۰۰ نفر صبح روز دوشنبه با حضور وزیر جهادکشاورزی، استاندار تهران، نمایندگان مجلس و مسئولان محلی در شهرستان ری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح به مناسبت هفته دولت در قالب طرح ملی با عنوان “زنجیره تولید، از مزرعه تا سفره” در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع و اعتبار۴۰۰ میلیارد تومان در بخش کهریزک شهرستان ری به بهره‌برداری رسید.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...