ملخ‌هایی که در جیرفت دیده شده محلی هستند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ملخ‌هایی که در جیرفت دیده شده محلی هستند

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه ملخ‌هایی که در جیرفت دیده شده محلی هستند گفت: این حشرات بر خلاف ملخ‌های صحرایی مزارع را نابود نمی‌کنند.

سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به انتشار کلیپی از هجوم ملخ‌ها به شهر جیرفت در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: این ملخ‌ها محلی بوده و برخلاف تصور مردم با ملخ‌های صحرایی تفاوت دارند.

او هجوم ملخ‌های محلی را نتیجه بارندگی‌های اخیر عنوان کرد و گفت: سال‌هایی که حجم بارندگی افزایش پیدا می‌کند، هجوم حشرات نیز زیاد می‌شود و این ملخ‌ها نیز جزو این دسته از حشرات هستند.

او با بیان اینکه ملخ‌های محلی به عنوان آفت شناخته نمی‌شوند تصریح کرد: هنوز به پیک حمله ملخ‌های صحرایی نرسیده‌ایم و براساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) احتمالا در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری شاهد افزایش هجوم این ملخ‌ها به استان کرمان باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها امسال تعداد ملخ‌های صحرایی نسبت به سال گذشته بیشتر است.

او افزود: در برخی از مناطق شهرستان‌های قلعه‌گنج و حاشیه جازموریان شاهد ریزش ملخ‌های صحرایی بودیم و هم اکنون در حال مقابله با آن‌ها هستیم و خوشبختانه تا این لحظه خسارتی به مزارع کشاورزی وارد نشده است.

همچنین علی سالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: در پی انتشار خبر و ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر هجوم ملخ‌ها به شهرستان جیرفت، این نوع از ملخ مهاجر و ملخ صحرایی نیست.

او با بیان اینکه این ملخ‌ها ملخ بومی هستند افزود: ملخ بومی هیچ گونه آفتی برای مزارع منطقه ایجاد نمی‌کند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

سالاری تصریح کرد: تاکنون اثری از ملخ‌های صحرایی در جیرفت دیده نشده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...