سهمیه دولتی علوفه پاسخگوی نیاز دامداری‌های سمنان نیست - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان:

سهمیه دولتی علوفه پاسخگوی نیاز دامداری‌های سمنان نیست

سمنان- مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان گفت: سهمیه دولتی علوفه پاسخگوی نیاز دامداران نیست و از سویی کمبود و گرانی سبوس گندم، جو، سویا و ذرت در بازار آزاد مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش اکودام، رضا طباطبایی عمید روز چهارشنبه، با بیان اینکه علوفه دام به صورت سهمیه از سوی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان توزیع می‌شود، ابراز داشت: نیاز دامداری‌های استان سمنان به جو ماهانه دست کم پنج هزار تن است و این در حالی است که سازمان جهادکشاورزی استان تنها ۲هزار و ۵۰۰ تن جو سهمیه اختصاص داده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان ادامه داد: دامداران این استان باید باقیمانده نیاز دامداری‌ها به علوفه را در بازار با قیمت گزاف خریداری کنند.

طباطبایی عمید بیان کرد: جو به نرخ دولتی به ازای هر یک کیلوگرم  ۱۳هزار و ۵۰۰ ریال تا ۱۵هزار ریال  عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز دامداری‌های استان سمنان به ذرت برای تعلیف دام در ماه دست کم سه هزار تن است، اماجهاد کشاورزی تنها یکهزار تن ماهانه سهمیه می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان اضافه کرد: قیمت ذرت به نرخ دولتی به ازای هر یک کیلوگرم ۱۷هزار ریال و در  بازار  به قیمت آزاد نزدیک به ۲۵هزار ریال عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ماهانه دست کم ۲هزار تن سویا  نیاز دامداری‌های استان سمنان است که تنها در حدود ۷۰۰تا۸۰۰تن توسط جهاد کشاورزی به شرکت‌های پشتیبانی برای توزیع تحویل  داده می‌شود که خیلی کمتر از نیاز دامداران است.

وی اضافه کرد: قیمت سویا به ازای هر یک کیلوگرم به نرخ دولتی ۲۷هزار ریال و در بازار به نرخ آزاد ۴۰هزار ریال به سختی یافت می‌شود.

طباطبایی عمید یادآور شد: عرضه سویا خارج از شبکه توزیع سازمان جهادکشارزی استان سمنان ممنوع است، اما در بازار دلالان یافت می‌شود که قیمت گرانی دارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان گفت: با افزایش قیمت نهاده، دامداری مقرون به صرفه نیست و تولیدکنندگان دچار مشکل می‌شوند؛ انتظار می‌رود مسوولان توجه بیشتری برای حل مشکلات دامداران داشته باشند.

اتحادیه دامداران استان سمنان متشکل از ۲۶ شرکت است که هر شرکت دست کم ۱۰ عضو و برخی شرکت ها مانند شرکتی در شهرستان شاهرود یک هزار و ۷۸۰ عضو دارد.
۶ هزار و ۷۰۰ دامدار زیر چتر اتحادیه دامداران استان سمنان قرار دارند، استان در حدود ۴۰ واحد دامداری صنعتی دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...