بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق در استان سمنان کشف شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق در استان سمنان کشف شد

سمنان- مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: ۲۶ هزار و ۳۱ کیلوگرم انواع مواد خوراکی به ارزش هشت میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال سال گذشته در استان کشف شد.

حسن اسلامی راد روز دوشنبه ابراز داشت:  طبق نظر کارشناسان، ارزش ریالی مواد خوراکی قاچاق کشف شده در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ افزایش ۲۵.۶ درصدی داشت.

وی ادامه داد:  ارزش ریالی ۱۶ هزار و ۳۵۲ کیلوگرم مواد خوراکی کشف شده در سال ۹۷ براساس نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال برآورد شد.

اسلامی راد بیان کرد: میزان انواع مواد خوراکی قاچاق کشف شده در استان سمنان سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، افزایش ۵۹.۲ درصدی داشته است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۳۰ هزار گرم مسکوکات و فلزات گرانبهای قاچاق نیز در استان سمنان کشف شد.

وی یادآور شد: ارزش ریالی مسکوکات و فلزات گرانبهای کشف شده در استان سمنان در سال ۹۸، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: پرونده‌های تشکیل شده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان سمنان مربوط  موارد مختلف مانند لوازم خانگی، دارو، تجهیزات پزشکی، دام، میراث فرهنگی، مواد خوراکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مسکوکات و فلزات گرانبها است.

اسلامی راد خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در زمینه کالای قاچاق در استان سمنان سال گذشته ۵۶۲ میلیارد و۳۲۲ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: قاچاق کالا با جهش تولید همخوانی ندارد و مبارزه با قاچاق کالا با جدیت در استان دنبال می شود.

کشف کالای قاچاق سال ۹۸در استان سمنان با افزایش ۵.۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۵۶۲ میلیارد ریال رسید و منجر به تشکیل ۶۵۳  فقره پرونده در این بخش شد که از مجموع این پرونده‌ها، ۵۱۶ پرونده مربوط به قاچاق به ارزش کمتر از یک میلیارد ریال و بقیه مربوط به پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال بود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...