مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی: تهیه واکسن دام نیازمند تخصیص ارز است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی: تهیه واکسن دام نیازمند تخصیص ارز است

تربت‌حیدریه- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه در چند ماه اخیر ارزی برای تهیه واکسن و تامین نهاده‌های دامی تخصبص نیافته است گفت: تهیه این اقلام نیازمند تخصیص ارز مورد نیاز است.

احمد شریعتی روز دوشنبه در جلسه معرفی رییس جدید شبکه دامپزشکی رشتخوار افزود: سهم دامپزشکی استان خراسان رضوی از اعتبارات تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای در سال گذشته ۳۹ درصد بود و در چند ماه اخیر نیز در این سازمان هیچگونه ارزی برای تهیه واکسن و نهادهای دامی تخصیص داده نشده است.
وی ادامه داد: شبکه دامپزشکی از جمله سازمان‌هایی است که در برنامه کاری خود تنوع بسیار دارد و در کنار مباحث مربوط به حوزه دام مسایلی مانند سلامت، آموزش و تحقیقات را در دستور کار دارد و این امر باعث شده است دامپزشکی در جایگاه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیماری کرونا یکی از ۷۰۰ نوع بیماری مشترک بین دام و انسان است و باید در حوزه دامپزشکی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان مراقبت‌ها و پیشگیری‌های لازم صورت گیرد زیرا  به محض شیوع یک بیماری مشترک، ضرر و زیان بسیار بوجود می‌آید که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی از آن جلوگیری کرد.

فرماندار رشتخوار  نیز گفت: ۸۵  درصد جمعیت مردم این شهرستان در روستاها ساکن هستند و زندگی مردم این منطقه با دامداری عجین شده است و کشاورزی و دامداری دو مقوله وابسته برای مردم این خطه محسوب می‌شود.
خالقداد عرب افزود: از ابتدای سال جاری حدود ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در رشتخوار ثبت شده و هم اکنون مراتع و مزارع این شهرستان در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و چرای دام ها نیز به راحتی انجام می‌‍پذیرد.

در این مراسم دکتر حسن صادقی به عنوان سرپرست جدید شبکه دامپزشکی رشتخوار معرفی و از خدمات ۲ ساله دکتر حسین اکبری نسب رییس سابق دامپزشکی این شهرستان قدردانی شد.
رشتخوار بیش‌از ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد و سالیانه بیش از ۳۵۰ هزار تن محصول دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۰۹ کیلومتری مشهد واقع است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...