بیش از ۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان ضبط شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

بیش از ۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان ضبط شد

سنندج - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: کارشناسان این شبکه همزمان با اجرای طرح تشدید نظارتی ماه مبارک رمضان موفق به ضبط ۲ هزار و ۵۶۱ کیلوگرم گوشت، مرغ و سایر فراورده های دامی غیر قابل مصرف شدند.

به گزارش اکودام، مجتبی ورمقانی روز شنبه اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک تاکنون (۱۵ روز) پنج هزار و ۴۰۹ بازدید توسط گروه‌های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و مصرف فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدها کارشناسان دامپزشکی کردستان برای ۶۷ مرکز متخلف پرونده قضایی تشکیل شد و ۲ هزار و ۵۶۱ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف نیز از این واحدها کشف و ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: از ۶ اردیبهشت تا پنجم خرداد (ماه مبارک رمضان) هر روز ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در استان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه این نیروها نیز بصورت آنکال هستند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

همچنین مقرر شده کارشناسان در طرح تشدید نظارت ویژه ماه مبارک رمضان ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در استان بر کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه نظارت مستمر داشته باشند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...