افزایش تولید عسل در شهرستان جوین - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

افزایش تولید عسل در شهرستان جوین

با هدف تولید غذای سالم و به دلیل افزایش فعالیت بیشتر زنبورداران و افزایش کندوها میزان تولید عسل در شهرستان جوین با افزایش 7 تنی به 34 تن رسید.

به گزارش اکودام، خراسان رضوی- مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه امسال ۳۴ تن عسل در بیش از ۳۲۰۰ کندو و با فعالیت بیش از ۷۰   بهره‌بردار و زنبوردار در این شهرستان تولید شده است افزود : صنعت زنبورداری به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کشاورزی ، بر روی افزایش تولید کمی و کیفی محصولات زراعی ، باغی و مراتع تأثیر شگرفی دارد به طوری که این صنعت، ارزش‌افزوده بالایی دارد و می‌تواند به‌عنوان یک صنعت ارز آور برای کشور بسیار حائز اهمیت باشد.

مریم آبرودی تولید عسل در این شهرستان را در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ تن ذکر کرد و علت افزایش امسال آن را فعالیت بیشتر زنبورداران و افزایش کندوها دانست.

وی ادامه داد : تولید موم ، بره موم ، گرده و ژل رویال از دیگر تولیدات در بخش زنبورداری است که در این زمینه نیز عملکرد خوبی در این شهرستان رسیده ایم بطوری که به میزان ۳۶ کیلو گرده گل و ۸۵ کیلو موم و ۲۷ کیلو بره موم و ۴ کیلو ژل رویال در این شهرستان تولید شده است.

خانم آبرودی خاطرنشان کرد: با هدف تولید تخصصی و افزایش تولید ژل رویال کلاس‌های آموزشی برای زنبورداران برگزار شده و توانمندسازی زنبورداران در تولید این محصول مورد توجه است افزود: صنعت زنبورداری کشور برای افق ۱۴۰۴ ، چشم‌اندازی را در نظر گرفته که پیشرو در بخش کشاورزی ، سرآمد در منطقه ، رقابت‌پذیر در جهان، بهره‌مند از دانش و فناوری روز، برخوردار از کسب ‌و کارهای اقتصادی و کارآمد و عرضه‌کننده محصولات قابل‌ اعتماد و ارزش‌آفرین است.

 

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...