رکورد آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی شکست - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی:

رکورد آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی شکست

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: طی بارندگی‌های اخیر ظرفیت آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان تکمیل شد و به بیش از ۷۷ میلیون متر معکب آب رسیده است.

به گزارش اکودام، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی علیرضا نصرآبادی اظهار کرد: هزار و ۹۱۸ سازه آبخیزداری اعم از بند خاکی، سنگی ملاتی، گابیون و… در استان احداث شده است.

وی ظرفیت و حجم مخازن این سازه‌ها را بیش از ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار متر مکعب اعلام کرد که در بارندگی‌های امسال تقریباً تمام این ظرفیت آبگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها از آبان ماه ۹۸ تا فروردین ماه ۹۹ در این سازه‌ها ذخیره شده گفت: آبگیری سازه‌ها در آبان، دی و بهمن ۹۸ به بیش از ۱۲ میلیون و ۵۶۲ متر مکعب رسید.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی درباره بارندگی‌های فروردین ماه ۹۹ نیز اضافه کرد: بارندگی‌های ۳ تا ۶ فروردین حجم آبگیری را به بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب رساند.

نصرآبادی ادامه داد: بارندگی‌های ۱۰ تا ۱۴ فروردین ذخیره را به بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب رساند.

وی با توجه به شدت بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۰ فروردین ماه اعلام کرد: حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری بعد از این بارندگی‌ها به به بیش از ۳۰ ملیون متر مکعب رسید که شاهد سر ریز سازه‌ها بودیم.

نصرآبادی با خرسندی از اعلام اینکه ظرفیت و حجم آبگیری تمام سازه‌های آبخیزداری استان تکمیل شده است گفت: ۷۷ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۱۸۰ متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری استان استحصال شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اعلام این مطلب از احیای قنوات بایر و نیمه دایر در بسیاری از روستاهای پایین دست این سازه‌ها خبر داد.

به گفته نصرآبادی احیای کشاورزی، امید به زندگی و برگشت به روستاها، جلوگیری از تخریب چاه‌ها و قنات‌ها در اثر سیل و نیز کنترل سیلاب از جمله دستاوردهای سازه‌های آبخیزداری برای استان بوده است که با توجه به اعتبارات صندوق توسعه می‌توان امیدوار بود مسئولان ملی در تصویب و تخصیص اعتبارات بیشتر و در سطح استانی برای انجام مطالعات آبخیزداری همکاری بیشتری با منابع طبیعی استان داشته باشند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...