تقویت تجهیزات برای اطفای حریق در عرصه‌های منابع ‌طبیعی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رییس سازمان جنگل‌ها اعلام کرد

تقویت تجهیزات برای اطفای حریق در عرصه‌های منابع ‌طبیعی

مسعود منصور

منصور، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از خریداری ۱۱ دستگاه بسکت حمل آب بالگرد و همچنین تامین و توزیع تجهیزات اطفای حریق نظیر دستگاه‌های دمنده برای انجام عملیات اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد.

به گزارش اکودام به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود منصور که به همراه تنی چند از مدیران سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به شهرستان گچساران عزیمت کرده است، در جمع خبرنگاران، برگزاری دوره آموزشی اطفای حریق برای مدیران منابع ‌طبیعی ۱۱ استان زاگرس را از دیگر اقدامات برای کاهش خسارت‌های آتش‌سوزی در جنگل ها و مراتع کشور عنوان کرد.

وی آزمایش موفقیت آمیز محلول پیشگیری از گسترش اطفای حریق را از خبرهای خوش برای کاهش خسارت‌های آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور ذکر کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها اظهار داشت: با تامین اعتبار انجام شده از سوی دولت مشکل اعزام بالگرد به محل آتش سوزی ها در عرصه‌های طبیعی مرتفع شده است.

وب افزود: به جز ۲ مورد حریق که بر اثر صاعقه بوده بقیه آتش‌سوزی‌های امسال به دلیل عوامل انسانی رخ داده است.

منصور ابراز داشت: خاموش نشدن کامل بقایای آتش روشن شده از سوی گردشگران در جنگل‌ها، اختلاف‌های محلی و آتش زدن پسماند مزارع کشاورزی از عوامل مهم آتش‌سوزی‌های امسال در عرصه‌های طبیعی کشورمان بوده است.

وی تصریح کرد: چند نفر از عوامل آتش‌سوزی‌های عمدی در کشور شناسایی و دستگیر شده‌اند که پرونده آنان در دست بررسی است.

ادای احترام رییس سازمان جنگل‌ها به زنده‌یاد البرز زارعی
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این سفر، با حضور در آرامگاه زنده‌یاد البرز زارعی رشادت‌های این کوهنورد دوستدار منابع‌ طبیعی را گرامی داشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم زارعی کوهنورد طبیعت دوستی که هنگام اطفای آتش جنگل‌های گچساران دچار سوختگی شد، گفت: این کوهنورد و دوستدار طبیعت جانش را در راه حفظ انفال از دست داده است، مسئولان قدردان این هموطنان باغیرت هستند و سازمان ‏جنگل‌ها تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، نام او در ردیف شهدای خدمت این سرزمین قرار ‏گیرد. ‏

منصور با تاکید بر این که از زندگی البرز زارعی باید فیلمی مستند ساخته شود تا جانفشانی او نزد افکار ‏عمومی زنده بماند، از مدیران منابع‌طبیعی کشور خواست به یاد او یک اصله نهال بکارند.

بر اساس این گزارش، دکتر مسعود منصور در این سفر پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان گچساران و ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس بر مزار زنده‌یاد البرز زارعی یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل یادش را گرامی داشت. دیدار با خانواده البرز زارعی و کاشت نهال به یاد او در پارک شهر گچساران از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان جنگل‌ها در این سفر بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سازمان جنگل ها و مراتع کشور، همچنین به عیادت صادق کرمی از دوستداران منابع‌ طبیعی رفت که در جریان اطفای حریق جنگل های کوه دیل گچساران دچار مصدومیت شده بود.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...