رشد ۳۷ درصدی تولید گوشت مرغ و سایر ماکیان در جنوب کرمان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رشد ۳۷ درصدی تولید گوشت مرغ و سایر ماکیان در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در سال ۹۸ میزان ۲ هزار ۵۸۷ تن گوشت سفید در جنوب کرمان تولید شده است.

محمدرضا قائدی فر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به همت بهره‌برداران فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی و سایر ماکیان و حمایت و همدلی کارشناسان جهادکشاورزی در سال ۹۸ میزان ۲ هزار ۵۸۷ تن گوشت سفید در جنوب کرمان تولید شده است.

او افزود: بخش اعظم این میزان تولید، از ۱۴ واحد فعال مرغ گوشتی صنعتی ظرفیت با اسمی ۲۵۵ هزار قطعه در دوره و ظرفیت جوجه ریزی انجام شده مجموع ۹۰۰ هزار قطعه در سال ۹۸ به دست آمده است و بخشی از این تولید از فعالیت ۵ واحد پرورش سایر ماکیان به ظرفیت اسمی مجموع ۵۴ هزارو ۷۰۰ در دوره و همچنین فعالیت واحد‌های سنتی و بومی مرغداری در منطقه به وجود آمده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه تولید گوشت سفید در واحد‌های طیور منطقه نسبت به سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد تصریح کرد: این موضوع به دلیل افزایش میزان جوجه‌ریزی انجام گرفته در واحد‌های صنعتی و فعال شدن برخی از واحد‌های غیر فعال در این زمینه می‌باشد.

قائدی فر بیان کرد: برای تولید این میزان گوشت سفید در سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ تن ذرت دانه‌ای و میزان هزار تن کنجاله سویا با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام منطقه، اتحادیه دامداران و اتحادیه مرغداران در بین بهره برداران با نرخ دولتی توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در کشور؛ از جمله مشکلات تردد و حمل و نقل، لغو مراسمات و جشن ها، کاهش مصرف و تقاضای مردم برای مصرف مواد پروتئینی، تولیدکنندگان زیر بخش دام و طیور خصوصاً مرغداران عزیز دچار ضرر و زیان فراوانی شده اند که پیگیری‌های لازم در جهت حمایت از تولیدکنندگان و جبران خسارت وارده صورت گرفته است.

قائدی فر اظهار داشت: در همین راستا بحث خرید حمایتی مرغ مازاد از مرغداران کشور از طریق شرکت پشتیبانی امور دام اجرایی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: احداث کشتارگاه صنعتی طیور، افزایش تعداد واحد‌های مرغ گوشتی صنعتی، توسعه واحد‌های موجود، تامین به موقع ذرت و سویا با نرخ دولتی و همچنین افزایش کیفیت لاشه با کاهش طول دوره پرورش، کاهش وزن، بهبود ضریب تبدیل، تولید مرغ سایز و مرغ سبز از برنامه‌های در دست اقدام جهت توسعه صنعت مرغ گوشتی منطقه می‌باشد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...