هویت‌گذاری ۱۶۰ هزار راس دام در استان بوشهر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

هویت‌گذاری ۱۶۰ هزار راس دام در استان بوشهر

بوشهر - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تعداد دام‌های پلاک کوبی و ثبت شده استان بوشهر در سامانه جامع هویت گذاری به بیش از ۱۶۰ هزار راس رسید.

افشین قطبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی دامداران ملزم به پلاک کوبی و هویت گذاری دام‌های خود هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: هم اکنون هر گونه خرید، فروش و جابجایی دام در داخل استان و بین استان با استان‌های مجاور بدون پلاک‌کوبی و ثبت در سامانه و اخذ مجوز بهداشتی حمل، ممنوع است.

قطبی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس سامانه جامع هویت گذاری، حدود ۳۱ هزار رأس دام سنگین و ۱۳۰ هزار رأس دام سبک در استان بوشهر پلاک‌کوبی و اطلاعات آنها در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت هویت گذرای و همچنین به دلیل اینکه پایان فرصت یک ساله هویت گذاری، اواخر بهمن سال ۹۸ بوده است، لازم است دامداران با مراجعه به شرکت‌های هویت‌گذار یا شرکت‌های بیمه در سطح شهرستان نسبت به هویت گذاری دام‌های خود اقدام کنند.

قطبی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل کوچ، عشایر محترم نیز باید برای حمل دام‌های خود ۷۲ ساعت قبل از کوچ، نسبت به همه اقدامات از قبیل پلاک کوبی، ثبت و فراخوانی پلاک دام‌ها در سامانه و همچنین ثبت و یا اصلاح کد پستی اختصاصی و تخصیص کد شناسه یکتای واحد دامداری مبدا و مقصد در سامانه‌های مربوطه اقدام کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...