سمپاشی بیش از ۱۸۰ هزار مترمربع محوطه‌های دامی در خراسان شمالی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سمپاشی بیش از ۱۸۰ هزار مترمربع محوطه‌های دامی در خراسان شمالی

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: به منظور مقابله با کووید-۱۹، تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار مترمربع از میادین و جایگاه‌های دام روستاها، محوطه و ساختمان این اداره کل، شبکه ها، کلینیک‌ها و خودروهای اداری و محیط داخلی کشتارگاه های دام و طیور استان سمپاشی شده است.

دکتر سیدمحمدمهدی احمدی روز پنجشنبه با اشاره به توزیع اقلام محافظتی از جمله ۹۷ بسته ماسک، ۵۵ بسته دستکش، بیش از ۴۰۰ دست لباس یکبار مصرف و حدود ۲۷۰ لیتر ماده ضدعفونی دست و سطوح بین کارکنان ستادی و شبکه های تابعه، ادارات و نهادهای نیازمند این اقلام بویژه مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان، از تحویل پنج دستگاه سمپاش به دیگر ادارات مثل شهرداری و نیروی انتظامی هم خبر داد.

وی همچنین به افزایش اقدامات در حوزه بهداشت عمومی و موادغذایی اشاره کرد و گفت: در این راستا افزایش بازدیدها و نظارت بر کشتارگاه ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، اطلاع رسانی در خصوص لزوم استفاده اجباری متصدیان از وسایل محافظت فردی نظیر ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و ممنوعیت اکید هرگونه قطعه کردن مرغ و ماهی در مراکز عرضه انجام شده است.

وی همچنین از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا را جلوگیری از فعالیت افراد دارای علائم تنفسی و تب در کشتارگاه ها و مراکز، شست و شو و ضدعفونی مستمر سبدها و خودروهای حامل فراورده ها و صدور گواهی ضدعفونی توسط مسئولان فنی کشتارگاه ها، غیرفعال کردن مراکز غیرضروری ازجمله تهیه فراورده های گوشتی، تجهیز توزیع کنندگان فراورده ها به ماسک و دستکش و برگزاری گشت های مشترک نظارتی با ادارات بهداشت و درمان در شهرستان ها عنوام کرد.

در خراسان شمالی بیش از ۲ میلیون واحد دامی سبک نگهداری و پرورش داده می شود.

هم اکنون ۹۴ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان با ظرفیت ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۳۰ قطعه مشغول به فعالیت هستند که در هر دوره، ۶۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...