تولید روزانه ۱۰۰ تن شیر در ابرکوه فراهم شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تولید روزانه ۱۰۰ تن شیر در ابرکوه فراهم شد

فرماندار ابرکوه با اشاره به سال جهش اقتصادی گفت: با پرداخت تسهیلات به متقاضیان, زنجیره تولید روزانه ۱۰۰ تن شیر برای فرآوری در این شهرستان فراهم شد.

محمد کاظمی نسب عصر پنجشنبه درحاشیه بازدید از روند تکمیل بزرگترین واحد تولید فراورده های لبنی در حال ساخت شهرستان به ایرنا افزود: بخش خصوصی یک واحد تولیدی فراورده‌های لبنی با ۸۰ درصد پیشرفت کار در دست ساخت دارد که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می شود.

وی اظهارکرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع با ۹ هزار متر مربع زیربنا  است که در زمان بهره برداری ۲۰۰ تن شیر را در روز به شیرخشک ، پودر آب‌پنیر و انواع پنیر فرآوری می کند.

رییس کار گروه اشتغال با بیان اینکه ۱۰۰میلیارد ریال برای این واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است ،  اظهار کرد: برای ساخت این واحد،  تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کاظمی نسب ادامه داد : هم اکنون با پرداخت تسهیلات بانکی به بهره برداران و تولید کنندگان ظرفیت تولید شیر روزانه از ۵۰ تن در سال گذشته هم اکنون به ۷۰ تن شیر در روز رسیده است .

رییس کارگروه اشتغال ابرکوه با بیان اینکه ساخت پنج واحد پرورش گاو شیری توسط بخش خصوصی در این شهرستان درحال اتمام است ، اظهار کرد: مجموعا” در این واحدها زمینه پرورش سه هزار و ۳۰۰ راس گاو شیری و دام سبک زنجیره تولید شیره به ۱۰۰ تن می رسد و علاوه بر رونق تولید ، زمینه صادرات فراودهای لبنی به کشورهای خارج هم فراهم می شود.

وی با بیان اینکه ابرکوه ، ظرفیت هایی بالایی در پرورش گاوشیری با روش‌های نوین برای سرمایه گذاری و دامداری دارد ،  اظهارکرد: سال های گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان برای طرح های پرورش گاو شیری  و افزایش تولید شیر و فراورده های لبنی ، این امر تاثیر بسزایی در شکوفایی اقتصادی منطقه داشته است .

رییس کارگروه اشتغال ابرکوه با اشاره به  سال جهش تولید ، گفت : تمام مسوولان اجرایی باید برای تحقق جهش تولید ، کار آفرینان را در بخش های مختلف حمایت کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...