حمایت از تولیدکنندگان سمنانی با خرید ۶۵۰ تن گوشت مرغ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

حمایت از تولیدکنندگان سمنانی با خرید ۶۵۰ تن گوشت مرغ

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۶۵۰ تن مرغ گوشتی به منظور حمایت از مرغداران و تنظیم قیمت در بازار از سوی شرکت پشتیبانی دام این استان خریداری شد.

مسعود طاهریان روز دوشنبه ابراز داشت: از هفته دوم فروردین امسال قیمت فروش مرغ گوشتی زنده در بازار با کاهش چشمگیری مواجه شد که این وضعیت تولیدکنندگان را دچار مشکل کرد و شرکت پشتیبانی امور دام با خرید مرغ گوشتی، تنظیم قیمت گوشت مرغ در بازار را دنبال کرد.

وی بیان کرد: گوشت مرغ خریداری شده از تولیدکنندگان توسط شرکت پشتیبانی امور دام  به صورت گوشت مرغ منجمد به عنوان ذخایر راهبردی ذخیره می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: مرغ منجمد به منظور حمایت از تولیدکنندگان در بازار عرضه نمی‌شود.

وی ادامه داد: شیوع کرونا و ماندن شهروندان در خانه و کاهش استقبال از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها تقاضا برای گوشت مرغ را کاهش داد و این کاهش تقاضا، افزایش جوجه‌ریزی و کمبود نهاده در بازار،  در افت قیمت گوشت مرغ در فروردین موثر بود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر اقدام‌های انجام شده مانند تامین نهاده و خرید گوشت مرغ، وضعیت تولیدکنندگان را تا حدی بهبود بخشید، اما همچنان قیمت گوشت مرغ گرم در بازار کمتر از نرخ تصویب شده در ستاد تنظیم بازار است.

طاهریان اظهار داشت: خرید مرغ گوشتی تا تنظیم قیمت گوشت مرغ در بازار به منظور حمایت از تولیدکنندگان ادامه خواهد داشت، اما اجازه داده نمی‌شود قیمت عرضه گوشت مرغ از قیمت تصویب شده در ستاد تنظیم بازار یعنی ۱۲۹ هزار ریال افزایش یابد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: ۲۱ تن گوشت قرمز نیز به منظور حمایت از تولیدکنندگان استان امسال خریداری شد.

حدود ۳۰ درصد میزان تولید گوشت مرغ، نیاز استان را رفع می‌کند و ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی در استان سمنان مازاد بر نیاز است و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...