نهال‌کاری در ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته فرهنگ میامی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس اداره منابع طبیعی میامی خبر داد:

نهال‌کاری در ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته فرهنگ میامی

میامی - رئیس منابع طبیعی میامی بابیان اینکه اجرای پروژه‌های نهال‌کاری راهی برای جلوگیری از فرسایش بادی در منطقه است، گفت: نهال‌کاری برای ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته فرهنگ شهرستان در حال اجرا است.

محمدعلی رضایی، ضمن بیان اینکه نهال‌کاری با نهال‌های گلدانی برای ۵۲۱ هکتار اراضی کلاته فرهنگ میامی در حال اجرا است، ابراز داشت: این عملیات به صورت پیمانی توسط پیمانکار و بااعتباری معادل دو میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط سخت محیطی در مناطق بیابانی، غرس نهال‌های گلدانی در این مناطق امری ضروری است، افزود: اجرای پروژه‌های نهال‌کاری راهی برای جلوگیری از فرسایش بادی در منطقه محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه اجرای این گونه طرح‌ها در تعدیل و تلطیف آب‌وهوای منطقه مؤثر است، ابراز داشت: از نتایج حاصله از اجرای پروژه‌های نهال‌کاری در مناطق بیابانی می‌توان به تثبیت خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مهار هجوم ماسه‌های روان به روستا اشاره کرد.

رضایی در ادامه تصریح کرد: این پروژه در مناطق بیابانی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک و تهدید اراضی کشاورزی تثبیت شن‌های روان و مقابله با پدیده شوم بیابان‌زایی، جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و تقویت سفره‌های آبی منطقه و همین طور ایجاد منظر زیبا را در پی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در منطقه خشک و بیابانی قرار داریم لذا ایجاد طرح‌های مقابله با بیابان‌زدایی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در ماندگاری مردم در روستاهای حاشیه بیابان و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه آن‌ها به شهرها داشته باشد لذا این طرح‌ها برای سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...