توزیع و کاشت بیش از ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

توزیع و کاشت بیش از ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی

غیبی گفت: بیش از ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع و کاشته می‌شود و مردم می‌توانند این نهال‌ها را از مراکز مربوطه تهیه کنند و بکارند.

به گزارش اکودام  فریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به اینکه زندگی ما وابسته به منابع طبیعی است و در عین حال باید به فکر آیندگان هم باشیم بنابر این هر روز و هر ساعت باید به فکر منابع طبیعی بود.

وی افزود: ما از آذر امسال به دلیل جا به جایی فصول و تغییر اقلیم و دما شروع به کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال کردیم و در ۳۹ هزار هکتار نیز با بذر و نهال جنگل کاری کردیم.

وی با اعلام این خبر که بیش از ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع و کاشته می‌شود، گفت: هموطنان می‌توانند این نهال‌ها را از مراکز مربوطه تهیه کنند و بکارند.

غیبی کاشت نهال و درخت را از مراحل اولیه احیا و توسعه درختکاری و جنگل کاری دانست و گفت: مسئله مهم‌تر مراقبت و نگهداری از درختان است که ما در این راستا و در این هفته بیش از ۹ میلیون نهال را توزیع می‌کنیم. سازمان جنگل‌ها با همکاری هلال احمر، شهرداری، نیروی نظامی و انتظامی و وزارت کشور در حاشیه جاده‌ها بوستان‌ها و پارک‌ها درختکاری می‌کند.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری همچنین مطرح کرد: ما با جوامع محلی قرار داد می‌بندیم تا از درختان و نهال‌ها مراقبت کنند و سازمان ویژه‌ای را هم برای کاشت نهال قرار دادیم تا در جای جای کشور از نهال‌ها و درختان مراقبت کنیم.

وی با اشاره به برنامه سازمان جنگل‌ها برای افزایش سرانه جنگل‌ها از ۰,۱۷ صدم به ۰.۲۵ صدم درصد اظهار داشت: ما بر اساس تجربه سازمان جنگل‌ها و سازمان تحقیقات چاله‌ها و سامانه‌هایی را ایجاد کردیم تا از آب باران و برف استفاده بیشتری کنیم و بیشترین میزان رطوبت را داشته باشیم.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیامسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح‌الله اعظمی سارودیی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت‌های وارد شده ...

کشاورزیایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به عنوان نماینده ایرا...

کشاورزیمرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان در یادداشتی اخت...

کشاورزیطرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هزاریان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با یادآوری اینکه اجرای طرح ملی زراعت چوب در لالی...