توزیع چهار هزار اصله نهال توت در راستای توسعه نوغانداری - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توزیع چهار هزار اصله نهال توت در راستای توسعه نوغانداری

مدیر طیور و پرورش کرم ابریشم و زنبور عسل چهارمحال و بختیاری گفت: چهار هزار اصله نهال توت در راستای توسعه نوغانداری در استان توزیع شد.

حسن رحمانی مدیر طیور و پرورش کرم ابریشم و زنبور عسل چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نوغانداری شغلی جانبی و راحت در کنار کار اصلی مردم می‌تواند درآمد کشاورزان را دوچندان کند و از این طریق هم موجب ایجاد اشتغال و همچنین رونق تولید در روستا‌های شهرستان باشد.

او افزود: کرم ابریشم در زمان‌هایی از تاریخ، یکی از درآمد‌های سبد خانوار برخی کشاورزان شهرستان طارم بود، ولی به مرور زمان و به دلایل متعددی رغبت کشاورزان برای پرورش کرم ابریشم کاسته شد.

رحمانی اضافه کرد: نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم و تولید فرآورده‌های ابریشمی از جمله فعالیت‌های جانبی است که در کنار فعالیت‌های اصلی کشاورزان می‌تواند طی یک دوره کوتاه مدت (حدود ۴۰ روز) ضمن ایجاد انگیزه اقتصادی و به کارگیری بخشی از نیروی کار روستاها، درآمد مناسبی را برای روستانشینان این شهرستان فراهم کند.

او ادامه داد: این شغل خانگی به دلیل سرمایه گذاری اندک، کوتاه بودن دوره پرورش و حضور همه افراد خانواده از کودکان تا میانسالان، دارای مزایای فراوانی است.

رحمانی گفت: برای اولین بار در استان چهارمحال و بختیاری چهار هزار اصله نهال توت به صورت رایگان در بین متقاضیان نوغانداری توزیع گردید.

او افزود: تأمین زیرساخت‌ها و مجوز پرداخت اعتبار برای تجهیز کارگاه، توزیع نهال اصلاح شده توت به مقدار کافی به طور کاملاً رایگان در اسفند ماه هر سال، توزیع لارو و تخم کرم ابریشم، ارائه مشاوره مقدماتی و تکمیلی، از جمله کار‌های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه نوغانداری به شمار می‌رود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...