تولید گیاهان دارویی در قزوین جهش پیدا می‌کند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
با توسعه ۱۰۰ هکتاری کشت،

تولید گیاهان دارویی در قزوین جهش پیدا می‌کند

قزوین - توسعه ۱۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در قزوین برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که موجب جهش تولید این نوع محصولات در این استان می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز پنجشنبه اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد که بیشترین میزان آن مربوط به گل محمدی و زعفران است.

علی اکبری افزود: سطح زیر کشت گل محمدی که در سال های اخیر از سوی کشاورزان قزوینی به ویژه در بخش کوهین رونق پیدا کرده است ۸۷ هکتار بوده و سطح زیر کشت زعفران که در تاکستان و بوئین زهرا رونق گرفته نیز ۵۴ هکتار است.

این مسوول کشت گیاهان دارویی را در زمره یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: میزان برداشت گل محمدی و زعفران در استان قزوین به ترتیب ۸۴ تن و ۱۷۴ کیلوگرم بوده است که امیدواریم با توسعه کشت به زودی به ۲ برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید تلاش داریم تا در زمینه گیاهان دارویی به جهش تولید دست پیدا کنیم، اظهار داشت: ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز به کشت دیگر گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان، سماق، آویشن، مریم گلی و … اختصاص دارد.

اکبری با بیان اینکه قزوین استعداد کشت بالایی در زمینه گیاهان دارویی دارد،اظهار داشت: شهرستان قزوین به ویژه الموت در این خصوص می تواند به عنوان یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه در با تقویت صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در کشت این نوع گیاهان می توانیم به تولید بیشتری دست پیدا کنیم،اظهار داشت: در این خصوص از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استقبال می کنیم.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...