همت بلند ۲ کشاورز ساوجبلاغی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همت بلند ۲ کشاورز ساوجبلاغی

کرج - ۲ برادر ساوجبلاغی با خرید پست ترین اراضی منطقه به وسعت ۴۷ هکتار، جلوه ای زیبا از کشت و کار را در این شهرستان به راه انداخته اند.

به گفته رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ، این کشاورزان طی سال های اخیر پس از خرید اراضی، اقدام به تسطیح و یکپارچه سازی این اراضی کردند و مجموعه ای بزرگ از محصولات گلخانه ای و کشت وکار را به وجود آوردند.

ایرج الماسی روز یکشنبه اظهار داشت: تولید انواع گل و گیاه ، سبزی و صیفی با کیفیت بالا از مزیت های این مجموعه زراعی کشاورزی است .

وی بیان داشت: استفاده از روش های مناسب کشت و آبیاری نوین موجب افزایش سه برابری محصول در مجموعه ۴۷ هکتاری برادران دهقانی شده است .

الماسی افزود: با تلاش این کشاورزان اکنون سطح زیر کشت گلخانه ای شهرستان ساوجبلاغ به ۱۴۷ هکتار رسیده است .

وی از تولید میلیون ها نوع نشا سبزی و صیفی ، گل کاکتوس و البته صادرات محصولات این مجموعه که مشتری های خوبی آن سوی مرزها دارد، خبر داد.

وی گفت: ابتکار جالب این برادران خرید اراضی فاقد کاربری و پست از جمله حفاری های معادن کوره آجرپزی است که  اکنون این اراضی به مکان تولید محصولات کشاورزی و ذخیره روان آب ها تبدیل شده است .

اکنون یکی از بزرگترین محل های ذخیره آب باران و تقویت سفره های زیر زمینی استان البرز به وسعت ۲ هکتار و عمق ۲۴ متر در مجموعه اراضی کشت وکار برداران دهقانی قرار دارد که حجم وسیعی از آب های سطحی و باران را جمع آوری و به مصرف گلخانه ها می رساند.
الماسی از ساخت سردخانه مجهز در این مجموعه برای نگهداری انواع محصولات تولیدی خبر داد و گفت: از سایر کشاورزان انتطار داریم به جای فروش اراضی خود و تبدیل آن به ویلا، آنها را به گلخانه های کوچک و بزرگ تبدیل نموده یا با مشارکت سایر کشاورزان سهمی در اشتغال و تولید داشته باشند.
وی گفت: برادران دهقانی در مجموعه خود ۶۰ کارگر ثابت داشته و پنج برابر این تعداد به صورت فصلی کار در آن فعالیت می کنند که این میزان جدای از فعالیت های حمل و نقل و تاسیسات و فروش است.

شهرستان ساوجبلاغ دارای حدود ۲۴ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی و باغی است که در سال های اخیر آماج ساخت و سازها و تغییر کاربری توسط افراد سودجو قرار گرفته که از ابتدای امسال تاکنون با حکم قضایی حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی این منطقه از ساخت و ساز غیر مجاز آزاد شد.

در عین حال کشاورزان سختکوشی مانند برادران دهقانی در این شهرستان وجود دارد که با حفظ کاربری اراضی به تولید بهترین محصولات کشاورزی و باغی می پردازند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...