توزیع ۷۵۰۰ تن کود شیمیایی در سال گذشته در شهرستان کنگاور - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توزیع ۷۵۰۰ تن کود شیمیایی در سال گذشته در شهرستان کنگاور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور گفت: در سال گذشته ۷۵۰۰ تن کود شیمیایی در میان کشاورزان این شهرستان توزیع شده است که از این میزان ۵۵۰۰ تن کود اوره و ۲۰۰۰ تن نیز انواع کود فسفات، پتاس بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور گفت: در سال گذشته ۷۵۰۰ تن کود شیمیایی در میان کشاورزان این شهرستان توزیع شده است که از این میزان ۵۵۰۰ تن کود اوره و ۲۰۰۰ تن نیز انواع کود فسفات، پتاس بوده است.

او کمبود عرضه کود شیمیایی دراین شهرستان را شایعه خواند و افزود: شهرستان در تامین کود شیمیایی کشاورزان در وضعیت مناسبی قرار دارد و همه روزه توزیع در سطح شهرستان توسط مراکز خدمات کشاورزی در حال انجام است.

ملکی نسب علت تقاضای بیش از حد کشاورزان جهت دریافت کود شیمیایی را در عدم آگاهی و شناخت آنان از نحوه استفاده از این نهاده کشاورزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این دید در کشاورزان به صورت یک عادت مرسوم شده که هر میزان به کشت کود یا سموم دفع آفات تزریق نمایند اثربخشی بیشتری داشته و در نهایت به افزایش محصول منجر خواهد شد در حالیکه این نگرش بسیار غلط است و این امر تنها با استفاده از زمان و نحوه استفاده و همچنین باجایگزین کردن کود‌های حیوانی وکود سبز همراه با کودشیمیایی درتولید بیشتر موثر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور در خصوص تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی و همچنین اختصاص سهمیه سوخت به صورت ماهانه به کشاورزان گفت: تامین سوخت و میزان آن در حوزه فعالیت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است و سازمان جهاد کشاورزی تنها اصالت کشاورز را تأیید و میزان مصرف را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام می‌نماید، ولی تامین وتوزیع آن بعهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی میباشد، اما در خصوص سهمیه بندی ماهانه رایزنی‌های لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان صورت گرفته و از ماه آتی سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزان به صورت سه ماهه اعمال خواهد شد.

ملکی نسب بیان کرد؛ درسیل سال گذشته به اراضی کشاورزی، باغات و محل نگهداری دام‌های شهرستان خسارت وارد شد که تاکنون مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده که از این میزان ۱۵۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۵۰ میلیارد ریال به صورت وام‌های بلاعوض بوده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...