مذاکرات اقتصادی با جمهوری آذربایجان از سر گرفته می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استاندار اردبیل:

مذاکرات اقتصادی با جمهوری آذربایجان از سر گرفته می‌شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: به دلیل شیوع کرونا جلسات مشترک ایجاد شهرک صنعتی ایران و آذربایجان در منطقه مرزی دو کشور به تعویق افتاده که در آینده نزدیک این جلسات و نیز مروادات اقتصادی دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش اکودام، اکبر بهنامجو روز شنبه در جریان سفر به شهرستان پارس‌آباد و بازدید از پروژه‌های در دست اجرا در این شهرستان افزود: با توجه به اینکه کرونا با شیب نزولی در کشور ما و آذربایجان مواجه شده جلسات مشترکی را با مسوولان کشور همسایه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی بارانداز ریلی شهرستان پارس‌آباد مغان در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان نیز امسال در دستور کار قرار گرفته و با  رفع مشکل کرونا روند فعالیت ادامه می‌یابد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک و بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث می‌شود.

بهنامجو با بیان اینکه در هفته گذشته مشاوران بارانداز ریلی،  نقشه و طراحی این پروژه را تکمیل کرده‌اند افزود: نقشه و طراحی پروژه توسط مشاوران ایرانی تحویل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی شده و در کارگروه های تخصصی در حال بررسی کارشناسی برای تصویب  است .

او گفت: تفاهم‌نامه ساخت پایانه تخلیه و بارگیری ریلی بین استانداری و شرکت راه‌آهن امضاء شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده شروع امنیت اجرایی در محدوده شمال استان آغاز شود.

وی ایجاد شهرک صنعتی مشترک و بارانداز ریلی را بستر توسعه برای استان اردبیل برشمرد و افزود: اجرای این پروژه‌ها در توسعه تجاری و اقتصادی موثر بوده و همچنین افزایش تولیدات کشاورزی در منطقه را سبب می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: با احداث این خط ریلی روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری‌های قفقاز ، کشورهای آسیای میانه و روسیه توسعه چشمگیری داشته و زمینه ایجاد صنایع و واحدهای تبدیلی ، بسته‌بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌ها چندین پروژه اساسی و زیرساختی شهرهای مرزی در حال اجراست، گفت: پایاب سد خداآفرین و شهرک گلخانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد و شهرهای شمالی پروژه‌های مهمی هستند که اقتصاد و صادرات این شهرها را متحول میکنند و قطعا به میزان صادرات و محصولات افزوده خواهد شد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...