سه استراتژی پیش رو برای مواجهه با شیوع همزمان آنفلوانزا و کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۲۷ مرداد ۱۳۹۹
کد خبر :26584
نام خبرنگار : سیده زهرا کاظمی
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری مهر
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد؛

سه استراتژی پیش رو برای مواجهه با شیوع همزمان آنفلوانزا و کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به احتمال همزمانی شیوع آنفلوانزا و کرونا در پاییز، بر رعایت سه استراتژی برای مواجهه در چنین شرایطی تاکید کرد.

بابک عشرتی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به ثبات بیماری کرونا بعد از ایجاد موج جدید ویروس در کشور اشاره کرد و افزود: البته این ثبات شکننده است، اگر نخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنیم.

وی با عنوان این مطلب که نتیجه هر تغییر رفتار بهداشتی بعد از گذشت ۱۵ روز نمایان می‌شود، گفت: با شیوع کرونا در کشور، وارد تعطیلات نوروزی شدیم و به یکباره کشور تعطیل شد و همین مسئله موجب شد تا شیب منحنی کرونا کاهش پیدا کند.

عشرتی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم همان شیب فروردین به سرعت نمایان شود، باید تعطیلی اساسی در کشور داشته باشیم که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی، نمی‌توانیم چنین تعطیلی داشته باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که آثار تغییرات در رفتارهای بهداشتی را نمی‌توان به سرعت شاهد بود، گفت: در حدود دو هفته است که رشد بستری بیماران کرونایی در تهران تقریباً ثابت شده است، اما این ثبات می‌تواند شکننده باشد.

عشرتی با اشاره به در پیش بودن پاییز و زمستان و احتمال شیوع آنفلوانزا همزمان با بیماری کرونا در کشور، افزود: آنچه مسلم است، با توجه به اینکه هنوز داروی قطعی و واکسن برای کرونا وجود ندارد، بهترین راهکار مقابله با این بیماری، رعایت سه استراتژی «شفا» است. یعنی، شستن دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک، به عنوان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلاء محسوب می‌شود.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم / مسؤول اورژانس جنگ بودم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتامسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور اظهار کرد: دولت سیزدهم بنا دارد خدمات حوزه سلامت...

بهداشت و سلامتآیا استفاده از لوازم آرایشی برای زنان باردار خطر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نائیجی، درباره برخی اقدامات زیبایی غیر ضروری و ممنوع برای زنان توضیحاتی داد و اظهار کرد: دور...