کشاورزان ایرانشهری پنج تن گندم به عنوان زکات پرداخت کردند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشاورزان ایرانشهری پنج تن گندم به عنوان زکات پرداخت کردند

زاهدان- دبیر ستاد زکات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان این شهرستان از آغاز برداشت محصول غله تا کنون بیش‌از پنج تن گندم در قالب زکات تحویل این نهاد داده‌اند.

به گزارش اکودام، محمد علی تراقویی روز شنبه اظهارداشت: این روزها که کشاورزان شهرستان ایرانشهر مشغول برداشت دانه‌های طلایی گندم هستند زکات این محصول را نیز به شکرانه از درگاه خداوند پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان ایرانشهری در پرداخت زکات محصولات خود از جمله گندم در سیستان و بلوچستان پیشگام هستند.

دبیر ستاد زکات ایرانشهر بیان کرد: پارسال در مجموع ١٢ تن گندم به عنوان زکات تحویل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر داده شده است.

رییس اداره جهادکشاورزی ایرانشهر نیز گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوای مساعد و زمین های حاصلخیز به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح است.

مجید فیاضی متوسط برداشت گندم از هر هکتار زمین در ایرانشهر را بیش از سه تن ذکر کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از ١٠ هزار تن محصول برداشت شود.

وی بیان کرد: این محصول استراتژیک بوسیله بیش‌از ۴٠ دستگاه کمباین بصورت کاملا مکانیزه برداشت می‌شود.

رییس اداره جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: ارقام مختلف گندم شامل ارگ، سارنگ، چمران ٢ و مهرگان که با شرایط آب و هوای منطقه سازگار است کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر در کار کاشت و برداشت گندم در ایرانشهر مشغول به کار هستند افزود: گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

فیاضی بیان کرد: امسال دولت هر کیلوگرم گندم را از کشاورزان به قیمت ٢۵ هزار ریال خریداری می‌کند که انتظار می رود کشاورزان گندم مازاد بر مصرف خود را تحویل سیلوهای شهرستان دهند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...