وزیر جهادکشاورزی از کشتارگاه صنعتی شهرستان هامون دیدن کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وزیر جهادکشاورزی از کشتارگاه صنعتی شهرستان هامون دیدن کرد

وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه در سفر به شمال سیستان و بلوچستان از کشتارگاه صنعتی خوشه طلایی سیستان در شهرستان هامون دیدن کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در حاشیه این بازدید اظهارداشت: این کشتارگاه دارای ظرفیت کشتار روزانه ۱۰۰ راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک است.

غلام حیدر زورقی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس گوسفند، یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس بز، ۱۶ واحد گاوداری شیری صنعتی، ۲ هزار و ۲۵ گاوداری شیری، ۲۱۴ واحد پرواربندی گوساله صنعتی، هزار و ۴۶۳ واحد پروازبندی گوساله، ۱۲ واحد پرواربندی بره صنعتی، ۶۷۳ واحد پرورش گوسفند و بز و ۷۵۳ واحد پروازبندی گوسفند و بره یکی از نقاط مستعد کشور در پرورش دام سبک بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: این استان با وارد کردن دام از کشورهای همسایه و پرواربندی و کشتار علاوه بر ایجاد اشتغال نقش مهمی در تظیم بازار گوشت کشور دارد.

به گزارش ایرنا وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه صبح امروز/دوشنبه/ وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

کاظم خاوازی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.

وی در سفر۲ روزه به سیستان و بلوچستاناز نزدیک از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در پنج شهرستان شمالی این استان بازید و مورد بررسی قرار خواهد داد.

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور پروژه‌های زیربنایی آب و خاک، معاون آب و خاک، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، رییس سازمان حفظ نباتات و رییس سازمان امور اراضی کشور، خاوازی را در سفر به سیستان و بلوچستان  همراهی می‌کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...