انجام به موقع آزمایش بر روی دام‌ها به تشخیص بیماری کمک می‌کند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

انجام به موقع آزمایش بر روی دام‌ها به تشخیص بیماری کمک می‌کند

زاهدان- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: انجام انواع آزمایش‌های لازم با دقتی بالا بر روی نمونه‌های دامی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی کمک شایانی به تشخیص بموقع بیماری‌های دامی می‌کند.

به گزارش اکودام، دکتر مهدی حسینی روز سه‌شنبه اظهارداشت: از اقدامات اولیه برای حفظ ایمنی، کیفیت، سلامت غذایی و همچنین تشخیص بموقع و دقیق بیماری‌های دامی برای حفظ سرمایه‌های دامی کشور انجام دقیق انواع آزمایش‌ها بر روی نمونه‌های دامی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی است.

وی گفت: عملکرد دقیق و انجام انواع آزمایش‌های دامپزشکی با هدف پایش و مانیتورینگ بیماری‌های دامی و سلامت فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: آزمایشگاه این اداره‌کل با کادری کارآزموده و مجرب اقدام به انجام آزمایش‌های لازم و ضروری از جمله آزمایش‌های سرولوژی دام و طیور، آزمایش‌های کنترل کیفی، سم شناسی، انگل شناسی، PCR و آزمایش های میکروبی بر روی نمونه‌های دامی اخذ شده از دام و انواع فرآورده‌های خام دامی می‌کند که این امر در پیشگیری، تشخیص و درمان انواع بیماری‌های دامی و جلوگیری از توزیع فرآورده‌ها و محصولات خام دامی ناسالم و بی کیفیت در جامعه نقش مهمی دارد.

مسوول آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۶۰هزار مورد آزمایش بر روی نمونه‌های ارسالی به این آزمایشگاه انجام شده که از این تعداد حدود ۲۶ هزار مورد مربوط به بخش سرولوژی دام و طیور، بیش‌از پنج هزار آزمایش مربوط به بخش کنترل کیفی، حدود هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به آزمایش‌های میکروبی، بیش‌از چهار هزار آزمایش انگل شناسی و بالای ۲۲ هزار آزمایش PCR بوده است.

روح الله زینلی گفت: نمونه‌های ارسالی و مورد آزمایش در این آزمایشگاه مربوط به انواع فرآورده‌های خام دامی تولید و توزیع شده در سطح شهر برای بررسی مواردی از جمله پایش میکروبی شیر، تایید کیفیت و سلامت گوشت بسته بندی شده و یا مواردی مربوط به دام‌های بیمار و یا مشکوک به بیماری در دامداری‌ها و مراکز تحت پوشش دامپزشکی است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...