یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در شازند کشف شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در شازند کشف شد

اراک - رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شازند گفت: یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده خامی غیربهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه تحت نظارت دامپزشکی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

«رضا معینی مقدم » روز سه‌شنبه افزود:  ۴۵۰ کیلوگرم گوشت گرم غیربهداشتی که با خودرو از یکی از استان‌های همجوار به مبدا شهرستان شازند حمل شده بود، در جریان بازرسی بهداشتی و کنترل فرآیند حمل، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ارگانولپتیک(آزمایش ارگانولپتیکی یک غذا شامل دیدن، بوئیدن، چشیدن و لمس کردن می‌شود) نامطلوب محموله، نمونه‌برداری انجام و به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ارسال شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شازند خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج آزمایشگاه محموله آلوده و غیر بهداشتی تشخیص داده شد و با دستور مقام قضایی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

معینی مقدم یادآورشد: ۹۸۶ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ در جریان بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه دامپزشکی شهرستان شازند در ماه مبارک رمضان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: چهار نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۲ واحد نیز با دستور مقام قضایی مهر و موم شدند.

یک واحد مرکز مایه‌کوبی، ۲ داروخانه دامپزشکی، ۲ واحد درمانگاه تمام وقت، سه دامپزشک نیمه وقت، یک کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ کشتارگاه دام بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شازند در این شهرستان فعال هستند.

۶۰ واحد پرورش طیور شامل ۲ واحد مرغ تخمگذار و ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی در شازند فعال است و این شهرستان از نظر شمار واحدهای پرورش طیور رتبه نخست در سطح استان مرکزی را دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...