خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد مازندران - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد مازندران

ساری - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارت کرونا فقط به بخش‌های اقتصادی استان حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اکودام، مفید غلامی راد روز پنجشنبه اظهار داشت: این میزان خسارت به سه حوزه کشاورزی ، گردشکری و صنعتی بوده است که بیش از ۹۰ درصد اقتصاد مازندران در این سه حوزه تعریف می شود.

وی بیشترین میزان براورد خسارت را در بخش گردشگری با حدود یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی حدود ۴۸۰ میلیارد تومان و فعلیت های حوزه صنایع و معادن و تجارت نیز حدود  ۴۷۰ میلیارد تومان از زمان شیوع ویروس کرونا خسارت دیده اند.

رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه پیش بینی می شود خسارت بخش اقتصادی بیش از این باشد ، اظهار داشت: به تازگی به تمامی دستگاه ها برای بررسی خسارت و ارائه آن به سازمان مدیریت دستور ابلاغ شده است.

غلامی راد با اشاره به اینکه برخی از بخش های اقتصادی هنوز با تعطیلی مواجه بوده و بخش هایی نیز با محدودیت فعالیت می کنند گفت: به طور حتم تداوم وجود ویروس کرونا خسارات به اقتصاد را بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از کسب و کار و فعالیت های اقتصادی آسیب دیده افزود: دولت از محل ذخیره قانونی در اختیار بانک مرکزی ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دیده و در اختیار بانک ها برای پرداخت تسهیلات به بخش های اسیب دیده داده با این احتساب که بانک ها نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در این حوزه تدارک ببینند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبار دولت با بهره صفر محسوب می شود ، نرخ تسهیلات حوزه خسارات کرونا را از ۱۸ درصد به ۱۲ درصد کاهش خواهد داد که در اختیار واحدهای آسیب دیده قرار می گیرد.

غلامی با اشاره به اینکه هنوز شیوع ویروس کرونا ادامه دارد ، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارات نیاز به براوردهای نهایی دستگاه های اجرایی و خود واحد های خسارت دیده دارد که در حال احصا است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...