فعالیت‌های معدنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان مطرح کرد:

فعالیت‌های معدنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع می‌شود

بروجرد- رئیس امور معادن لرستان با تاکید بر اینکه تلاشگران حوزه صنایع معدنی و معادن با در نظر گرفتن و رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت مبنی بر مقابله و پیشگیری از کرونا شروع بکار می‌کنند.

به گزارش اکودام، جمال مومیوند در نشست با فعالان حوزه معدن شهرستان بروجرد در محل خانه معدن این شهرستان با اشاره به راه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: شیوع این ویروس در سطح استان باعث شد مشاغل زیادی تعطیل شود و به تبع آن معادن لرستان نیز دست از تولید کشیدند.

وی افزود: با توجه به شیوع این بیماری تصمیم بر این است که تلاشگران حوزه معدنی با در نظر گرفتن پروتکل وزارت بهداشت مبنی بر مقابله و پیشگیری شروع بکار کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه معلوم نیست این بیماری تا چه مدت زمان دیگر به اتمام برسد، تصریح کرد: تقاضا داریم تمامی صنعتگران و معدن کاران قدردان زحمات وزارت بهداشت و کادر درمانی باشند و با رعایت موارد بهداشتی در سطح معادن و کارگاه‌های تولیدی معدنی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گام‌های مثبتی بردارند.

مومیوند با اشاره به شعار امسال مبنی بر «جهش تولید» بیان داشت: سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی تولید را در سطح معادن لرستان نسبت به سال ۹۷ شاهد بودیم.

وی گفت: امسال می‌خواهیم به جهش تولید برسیم و انتظار داریم تلاشگران حوزه معدنی و تولیدکنندگان و صاحبان صنوف در استان یک فعالیت جهادی داشته باشند چرا که هزینه‌های مقابله با کرونا بسیار سنگین است و مشاهده می‌کنیم بازار تقاضا و … تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه برای رهایی از ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری چندین گام باید برداشت، افزود: تمامی تولیدکنندگان حوزه معدن باید در سامانه وزارت بهداشت اطلاعات واحدی تولیدی را ثبت کنند.

مومیوند تاکید کرد: همچنین با شروع انجام فعالیت در سطح معادن و کارگاه‌های تولیدی افراد حتماً فاصله گذاری به مسافت ۲ متر را رعایت کنند و روزانه کارگاه‌های تولیدی را ضدعفونی و پرسنل و کارکنان را رصد کنند.

به گفته وی، خانه معدن شهرستان بروجرد یک تیم تشکیل دهد و ارزیابی معادن در رابطه با رعایت پروتکل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام دهند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: همچنین تولیدکنندگان حوزه معدنی ملزم به زدن ماسک بوده تا از شیوع این بیماری جلوگیری کرده باشند.

مومیوند تاکید کرد: تعطیل شدن واحدهای تولیدی، پرداخت هزینه‌ها، تهیه لوازم، قطعات تولید و … در دوران شیوع ویروس کرونا از جمله مشکلات تولیدکنندگان حوزه معدنی است که مد نظر بوده و برای رفع آنها اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۷۰ واحد تولیدی معدنی در سطح استان داریم که ظرفیت بالایی در تولید انواع ماسه، سنگ، فلدسپات و… محسوب می‌شوند که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

بنابراین گزارش، تأمین سوخت برخی معادن، نرخ قیمت ماسه شویی ها، ریختن باطله‌های معدنی، مجوز صدور بارنامه و … از جمله مسائلی بودند که در این نشست از سوی فعالان و تلاشگران حوزه معدن شهرستان بروجرد مطرح و در خصوص آنها تبادل نظر شد که در نهایت مقرر شد برای رفع مشکلات مذکور طی هفته آینده با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای برگزار شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...