صرف ۲۲۴میلیون دوز واکسن در سال ۹۸ برای مایه کوبی طیور مرکزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛

صرف ۲۲۴میلیون دوز واکسن در سال ۹۸ برای مایه کوبی طیور مرکزی

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیش از ۲۲۴ میلیون دوز واکسن در سال ۹۸ برای مایه کوبی طیور استان مرکزی علیه انواع بیماری های طیور، استفاده شد.

به گزارش اکودام، محسن شانقی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۴۴ میلیون و ۵۳۳ هزار دوز واکسن علیه بیماری‌های نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو در مرغداری‌ها و واحدهای پرورش طیور استان مرکزی مصرف شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶ هزار و ۴۶۹ مورد بازدید و مراقبت و ۶ هزار و ۳۸۹ مورد نمونه برداری از مراکز صنعتی، روستاها، زیستگاه‌ها و کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان انجام شده که در روند این بازدیدها ۹۷ کانون بیماری برونشیت، گامبورو، نیوکاسل و … مشاهده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از واحدهای صنعتی فعال در حوزه طیور استان یک هزار و ۸۲۲ مورد بازدید و مراقبت فعال طی سال ۹۸ صورت پذیرفته است.

شانقی ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۳۹۴ مورد بازدید از واحدهای روستایی و از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان استان نیز ۳۶۳ مورد بازدید به عمل آمده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در سال ۹۸ از مراکز عرضه پرندگان زینتی ۳۳۰ مورد بازدید و از کشتارگاه‌های طیور استان نیز ۵۶۰ مورد بازدید صورت گرفته است.

وی در ارتباط با نمونه گیری از واحدهای مشکوک به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: در سال ۹۸ در مجموع ۶ هزار و ۳۸۹ مورد نمونه گیری و تعداد ۸ هزار و ۶۰۱ مورد آزمایش در استان انجام شده و هیچ گونه کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...