خریداری مازاد تولید مرغ در قزوین - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خریداری مازاد تولید مرغ در قزوین

قزوین - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مازاد تولید مرغ مرغداری‌های استان به طور روزانه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در حال خریداری است.

به گزارش اکودام، علی شاپورزاده روز شنبه اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف مرغ، شاهد مازاد تولید در مرغداری ها هستیم که برای جلوگیری از ضرر و زیان به این واحدها، کار خرید از آنها به طور روزانه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام می شود.

این مسوول گفت: روزانه بین ۳ تا ۸ تن گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران قزوینی خریداری می شود تا ضمن تنظیم و تعادل سازی بازار، از بروز خسارت به تولیدکنندگان این محصول جلوگیری شده و به تولید این مواد غذایی پرمصرف آسیبی وارد نشود.

وی افزود: آمار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری های گوشتی استان قزوین در فروردین ماه ۲ میلیون قطعه بوده است.

این مسوول با اشاره به توزیع منظم نهاده و خوراک بین مرغداری های قزوین،اظهار داشت: در مدت یاد شده ۱۲ هزار تن ذرت و ۶ هزار تن سویا بین این واحدها توزیع شده و مشکلی به لحاظ تامین نهاده وجود ندارد.

شاپورزاده در خصوص فیلم هایی که با عنوان کشتار جوجه های یکروزه در فضای مجازی منتشر شده نیز گفت: این فیلم ها متعلق به قزوین نیست و چنین مساله ای در هیچ یک از مرغداری های استان اتفاق نیافتاده است.

در بهمن ماه سال گذشته ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های استان قزوین به سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در ماه افزایش یافته بود که البته این رقم نسبت به تقاضای مصرف در ماه متغیر است.

سالانه بین ۵۵ تا ۶۰ هزار تن گوشت سفید یا مرغ در استان قزوین تولید می شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...