سیل ۳۲ میلیارد تومان به کشاورزی قم خسارت زد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رییس جهاد کشاورزی قم:

سیل ۳۲ میلیارد تومان به کشاورزی قم خسارت زد

قم - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: مجموع برآوردهای اولیه از خسارت‌های سیل و سرمازدگی به مزارع و باغ‌های استان در سال جاری بیش از ۳۲ میلیارد تومان است.

به گزارش اکودام، عباس پورمیدانی روز شنبه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی سه نوبت مزارع و باغ‌های استان تحت تاثیر خسارت‌های ناشی از سیل و تگرگ قرار گرفته است و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص برآورد خسارت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، تذکرهای لازم به بهره‌برداران و کشاورزان داده و راهکارهایی نیز برای جلوگیری از افزایش خسارت‌ها به آنان ارائه شد.

وی ادامه داد: اما ازآنجاکه خسارت‌های ناشی از سیل،‌ سرما و تگرگ به‌طور کامل قابل جلوگیری و مدیریت کردن نیست،‌ به هر صورت خسارت‌هایی به کشاورزان استان وارد شد.

پورمیدانی گفت: این خسارت‌ها براساس ارزیابی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی رصد و در سطح ملی و استانی به اطلاع مسئولان و دستگاه‌های متولی رسید.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم اقدام‌های لازم برای پیگیری جبران این خسارت‌ها که به زیرساخت‌های کشاورزی و محصولات کشاورزان استان قم واردشده است را در حد توان انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از بهترین راهکارها برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل، سرمازدگی و تگرگ به مزارع و باغ‌ها،‌ بیمه کردن زیرساخت‌ و محصولات است و ما از کشاورزان استان می‌خواهیم در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...