خسارت ۳۰۰میلیارد ریالی زمین‌های کشاورزی و باغات تایباد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خسارت ۳۰۰میلیارد ریالی زمین‌های کشاورزی و باغات تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سرما و سیل ۳۰۰ میلیارد ریال به زمین‌های کشاورزی و باغات این شهرستان از ابتدای سال خسارت وارد کرده است.

محمد میری مدیر جهاد کشاورزی، با اشاره به خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی سرما و سیل به زمین‌های کشاورزی و باغات این شهرستان،گفت: سطح زیر کشت کل اراضی کشاورزی در این شهرستان ۴۳ هزار هکتار می‌باشد که به ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار خسارت وارد شده است.

او افزود: بادام، پسته، گردو، زردآلو و همچنین زعفران از محصولات زیرکشت اراضی خسارت دیده بودند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به قنات آسیب‌دیده، ادامه داد: دو هزار و ۵۸۰ متر از قنات آسیب دیده و نیز سه هزار و ۳۴۰ متر کانال انتقال آب تخریب شده اند.

میری بیان کرد: ۳۰ تا ۱۰۰ درصد باغات آبی و دیم شهرستان آسیب دیده که این آسیب‌ها بیشتر در بخش میان ولایت تایباد رخ داده اند.

او همچنین در مورد خسارت به بخش دامپروری و آبزی‌پروری، تصریح کرد: دو هزار قطعه ماهی سردابی در اثر سیل اخیر و ۲۸ رأس دام سبک در اثر سیل و صاعقه تلف شدند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به اینکه فقط ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان زیر پوشش بیمه صندوق کشاورزی هستند، تاکید کرد: بالا بودن تعرفه بیمه و پایین بودن سقف تعهدات باعث عدم استقبال کشاورزان از این بیمه شده است.

میری در خصوص غرامت به کشاورزان، اظهار کرد: تنها راه پرداخت غرامت از جانب صندوق بیمه محصولات کشاورزی می‌باشد و فقط تولیدکنندگانی که نسبت به عقد قرار داد با صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کرده اند می‌توانند از کمک‌ها و منابع اعتباری تخصیصی حوادث غیرمترقبه بهره‌مند شوند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...