تانکرهای آبرسانی عشایر شیروان فرسوده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تانکرهای آبرسانی عشایر شیروان فرسوده است

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: تانکرهای آبرسانی عشایر این شهرستان خراسان شمالی فرسوده است و نیاز به نوسازی و جایگزین دارد.

علی ابراهیمی روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به پراکندگی، صعب العبور بودن و خاکی بودن مناطق و راه های عشایری، تعمیر و نگهداری تانکرها بودجه زیادی را می طلبد با وجود این هر ساله تعمیرات اساسی این وسایل آبرسانی در فاصله کوچ این قشر از قشلاق به ییلاق انجام می شود.

وی گفت: در این زمینه بهسازی و مرمت چشمه ها در برنامه است که تعداد آبرسانی سیار با تانکر را کاهش می دهد و از سویی ایجاد آبشخور برای دام های عشایر موجب کاهش هدررفت آب می‌شود.

ابراهیمی افزود: در سال گذشته، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل ارزش افزوده برای دو چشمه واقع در منطقه شاه جهان و قلعه بیگ این شهرستان هزینه شد.

رییس اداره امور عشایری شیروان با بیان اینکه یکی از اولویت های تامین اعتبارعشایری برای آب است گفت: در سال ۹۷، ۲ میلیارد ریال برای این امر اختصاص یافت که سه تانکر آبرسانی سیار این کار را انجام می دادند که در سال ۹۸ با اختصاص، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعداد تانکرها به چهار عدد با ظرفیت هرکدام ۱۰ هزار لیتری افزایش یافت.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون آبرسانی در مناطق ییلاق و قشلاق عشایر این شهرستان با موفقیت بوده و کمبودی نداشته ایم افزود: آبرسانی سیار برای عشایر روزانه در میان بندها هر تانکر چهار یا ینج سرویس و اینک در قشلاق روزانه ۶ یا هفت سرویس آبرسانی برای شرب و دام آنان صورت می گیرد.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...