کرمانشاه ۷۰ داروخانه دامپزشکی و ۷۶ مرکز درمانی دارد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کرمانشاه ۷۰ داروخانه دامپزشکی و ۷۶ مرکز درمانی دارد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: استان با ۷۰ مورد داروخانه دامپزشکی، ۷۶ مورد مرکز درمانی، یک بیمارستان و ۵۷ مرکز مایه کوبی عملیات پیشگیری و درمان را در جمعیت دام و طیور انجام می‌دهد.

امید حاج محمدی ضمن تبریک فرار رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به قیاس عملکرد و دستاورد‌های این اداره کل در حوزه تشخیص و درمان دامپزشکی قبل و بعد از انقلاب، اظهار داشت: در مدت فوق شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در این حوزه هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه  بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت دامی یکی از مهمترین سرمایه‌های ملی کشور است و نقش بسیار مهمی در تامین سلامت و تامین غذایی جامعه دارد، بنابراین حفظ و حراست این سرمایه عظیم بسیار حائز اهمیت است و برقراری سیستم دارو و درمان در این حوزه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمانشاه با داشتن ۱۰ شرکت پخش استانی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: طی مدت پیروی انقلاب اسلامی تاکنون ۷۰ مورد داروخانه دامپزشکی، تعداد ۷۶ مورد مرکز درمانی، یک بیمارستان و ۵۷ مرکز مایه کوبی عملیات پیشگیری و درمان را در جمعیت دام و طیور انجام می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه مسئول نظارت به حسن اجرای چرخه فوق است و همه اقلام دارویی در سامانه خدمات دارویی قابلیت رصد و پایش را دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به خدمات صورت گرفته سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: صدور پروانه شرکت‌های پخش واکسن و دارو و همچنین مراکز مایه کوبی توسط سازمان نظام دامپزشکی انجام شده است.

حاج محمدی به نظارت بر عملکرد مرکز دارویی و درمانی استان کرمانشاه در عرصه دامپزشکی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر تمام شرکت‌های پخش دارای مسؤول فنی و مدیریت پخش هستند و ماهانه حداقل یکبار از مراکز دارویی و درمانی استان از سوی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بازدید‌های نظارتی به عمل می‌آید.

او گفت: برقراری رصد و پایش قیمت دارو، واکسن و اقلام استراتژیک و تهیه هفتگی گزارش عملکرد و ارسال به سازمان دامپزشکی و سازمان جهادکشاورزی از دیگر اقدامات این حوزه است.

این مسئول به راه‌اندازی سامانه خدمات دارویی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: در این سامانه همه اقلام دارو و واکسن از تولید، پخش سراسری و استانی و داروخانه در این سامانه ثبت می‌شود و اقلام دارویی قابلیت رصد و پیگیری دارند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...