برنامه جهش تولید در بخش کشاورزی کرمانشاه تدوین شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برنامه جهش تولید در بخش کشاورزی کرمانشاه تدوین شد

کرمانشاه- رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: برنامه توسعه کشاورزی استان باهدف جهش تولید تدوین شده است و به همین منظور از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بخش استفاده خواهد شد.

نوربخش حاتمی روز یکشنبه در نشست با مدیران زیرمجموعه جهاد کشاورزی افزود: در این برنامه افزایش تولیدات کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد و در این راستا برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی به موضوع مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی اشاره کرد و افزود: بی تردید باتوجه به سال جهش تولید، حفاظت از تولیدات کشاورزی امری مهم و ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: پیشگیری از ساخت و سازها اولویت اول سازمان است و بحث قهریه به طور قطع اولویت اول سازمان به حساب نمی آید چون هزینه بر است.

حاتمی در ادامه اظهار داشت: با توجه به روند شیوع چند روزه اخیر این بیماری در کشور، مدیران مجموعه می بایست پروتکل های بهداشتی را به نحو مطلوب در محل کار رعایت کنند.

وی سپس موضوع توسعه گلخانه ها را مدنظر قرار داد و افزود: باوجود تلاش های صورت گرفته طی سال ۹۸، عقب ماندگی های این مهم آن گونه که باید جبران نشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با پرداختن به شعار جهش تولید گفت: باید مدیران مجموعه برای حصول و تحقق شعار سال فعالیت های خود را چند برابر کنند و بیش از گذشته در محل کار حضور داشته باشند.

حاتمی، سپس به دقت در صدور مجوزها تاکید کرد و افزود: مجوز فعالیت ها باید منطبق بر قانون و همراه با نظارت باشد.

وی سپس به موضوع عضویت کشاورزان در نظام صنفی پرداخت و از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواست بستر لازم را برای عضویت کشاورزان در این تشکل فراهم کنند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۷۴ هزار تن گوشت مرغ، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...