توزیع گوشت مرغ، راه‌کار موقت دولت برای کنترل بازار است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

توزیع گوشت مرغ، راه‌کار موقت دولت برای کنترل بازار است

آزادی‌خواه، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: دولت با توزیع گوشت مرغ در بازار به صورت موقت می‌تواند بازار را کنترل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی‌خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار و راه‌کارهای کنترل قیمت این محصول، گفت: دولت اگر قصد دارد قیمت گوشت مرغ در بازار را کنترل کند تنها باید مشکلات موجود در زمینه تامین نهاده‌ها را برطرف نماید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرانی گوشت مرغ متاثر از شرایط نابسامان تامین نهاده‌ها است، ادامه داد: شرکت‌ پشتیبانی امور دام، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شرایط واردات، تامین و توزیع نهاده‌های دامی را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت با توزیع گوشت مرغ در بازار به صورت موقت می‌تواند بازار را کنترل کند، عنوان کرد: ساماندهی نهاده‌های دامی وارداتی روند بسیار پیچیده‌ای دارد، دلالان می‌توانند نهاده‌های دامی که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند را در بازار سیاه با قیمت چندین برابری به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه در شکل‌گیری بازار سیاه نهاده‌های دامی ابهامات زیادی وجود دارد که مرغداران را مجبور به پرداخت هزینه چندین برابری می‌کند، تصریح کرد: دولت باید به صورت جدی از نحوه توزیع نهاده‌های دامی وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مراقبت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه نهاده‌های دامی به ارتفاع ۱۰ متر در بنادر دپو شده‌ اما توزیع نمی‌شوند و به دست تولیدکنندگان نمی‌رسند، عنوان کرد: دولت باید واردکنندگان را با استفاده از ابزارهای موجود مجبور به رسیدگی به وضعیت نهاده‌های دامی وارداتی در بنادر کند تا بازار تنظیم شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...