تجهیز ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی اردبیل به آبیاری نوین؛ تولید ارگانیک مزیت کشاورزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجهیز ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی اردبیل به آبیاری نوین؛ تولید ارگانیک مزیت کشاورزی

اردبیل - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با تامین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش اکودام ، صدیف بدری، اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان مزیت اول و برجسته استان اردبیل در سال جهش تولید مورد توجه و حمایت جدی است و در این بخش انتظار می‌رود با تحول مدیریتی در سطح ملی تغییرات خوشایند به نفع کشاورزان پرتلاش اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه نباید زحمت کشاورزان و فعلان این عرصه به دست عده‌ای دلال و واسطه‌گر به یغما برود، اظهار کرد: بارها در مجلس این موضوع رامورد تاکید قرار دادیم که تولیدات زراعی، باغی و دامی باید به قیمت واقعی عرضه شده و سود حاصل از آن به جیب کشاورزان، دامداران و باغداران برسد.

مصرف بهینه آب کشاورزی منطقه را متحول می‌کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش تولیدات کشاورزی و همچنین منابع آب تخصیصی طرح جامعی تدوین و به تصویب رسیده است، افزود: به دنبال بارش‌های مناسب بهاری بهترین شرایط تولید را در استان شاهد هستیم که به عنوان یک مزیت ممتاز نباید این تولیدات در فصل برداشت به تاراج دلالان برود.

بدری ادامه داد: با پرهیز از کشت و زرع سنتی باید به سمت مدیریت بهینه منابع آب در بخش کشاورزی حرکت کنیم که در این زمینه طرح‌های خوبی در حال اجراست که جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز باید کشاورزان با ترغیب به استفاده از نظام نوین آبیاری کند.

وی گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹ اعتبار خوبی برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سه دشت مغان، مشگین‌شهر و اردبیل در نظر گرفته شده که امسال نیز بیش از ۱۲ هزار هکتار از این اراضی با تامین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

ضرورت توسعه طرح‌های گلخانه‌ای

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت توسعه طرح‌های گلخانه‌ای را نیز یادآور شد و بیان کرد: در سالجاری برای افتتاح و بهره‌برداری ۳۵۰ هکتار طرح گلخانه‌ای و تولید محصولات سرپوشیده برنامه‌ریزی شده که قطعا در سال جهش تولید توان استان بیشتر از این خواهد بود.

بدری خاطرنشان کرد: مصرف بهینه آب همچنان مورد تاکید است چرا که بر این باوریم ایجاد تحول در این حوزه می‌تواند بخش زراعت و باغ را متحول کرده و تولید را چندین برابر افزایش دهد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...