بیشترین مشکلات معدنکاران زنجان با منابع طبیعی و محیط زیست است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیشترین مشکلات معدنکاران زنجان با منابع طبیعی و محیط زیست است

رییس کمیسیون معدنِ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: بخش‌های معدن و معدنکاری این استان دارای مشکلات مختلفی بوده که بیشترین آن‌ها مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست است.

ولی‌الله منصوری شامگاه پنجشنبه در سومین جلسه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان اظهار داشت: کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان برنامه‌های خود را در سال جاری به صورت جدی برای توسعه این بخش در استان پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان با هدف پیگیری برنامه‌های خود و به حداقل رساندن مشکلات معدنکاران، برنامه‌ریزی منسجمی را صورت داده است.
رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: مشکلات و موارد مربوط به بخش معدن استان پس از طرح و بررسی در جلسات کمیسیون و جمع‌بندی‌های لازم برای پیگیری به مسوولان استان ارجاع داده می‌شود.

معدنگر به دنبال اشتغالزایی است  

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز با بیان اینکه حضور معادن در هر نقطه‌ای موجب آبادانی آن منطقه شده است، گفت: معدنگر، تخریبگر نیست بلکه به دنبال اشتغالزایی بوده و تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع است.

دکتر رضا کشاورزی اظهار داشت: کمیسیون معدن از بازوان اجرایی اتاق بازرگانی و همچنین پیگیر حل مشکلات معدنکاران استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این کمیسیون مشکلات تخصصی معدن استان زنجان را به گوش مسوولان می‌رساند.

کشاورزی افزود: بخش اکتشاف معادن استان زنجان با توجه به آمار، رو به تعطیلی گذاشته و این خود نشانه مشکلات معدن و فعالیت آن در استان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: در این بخش، مشکلات مربوط به استعلام موجب اشکالاتی در معادن شده است.

در ادامه این جلسه، فعالان بخش معدن به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند که مشکل پوشش گیاهی و گون در اکتشافات معدنی، مشکلات و قوانین دست و پاگیر از جمله بخشنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و قوانین دیگر و بحث رضایت روستاییان برای پیگیری فعالیت‌های معدنی از موارد مطروحه بود.
همچنین برگزاری جلساتی با مسوولان استانی و ملی و مجمع نمایندگان استان برای پیگیری و حل مشکلات استان نیز از دیگر محورهای این جلسه بود .

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...