ممنوعیت خرید گندم توسط مراکز غیردولتی و خصوصی در زنجان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ممنوعیت خرید گندم توسط مراکز غیردولتی و خصوصی در زنجان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جاری خرید هر نوع گندم به هر میزان توسط کارخانجات تولیدی، واحدهای صنفی و بنکداری بدون هماهنگی و دریافت مجوز رسمی از اداره کل غله استان تخلف محسوب می‌شود.

عبدالله جعفری روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران، افزود: با توجه به ابلاغیه های وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید گندم تولیدی کشور و استان توسط شبکه‌های خرید دولتی و غیردولتی دارای مجوز و تحت نظارت اداره کل غله انجام می شود.

وی اظهار داشت: با اشخاصی که موارد ابلاغی را در این خصوص رعایت نکنند برابر قوانین و مقررات موجود برخورد و گندم‌های خریداری شده نیز به نفع دولت ضبط می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم در سال جاری ۲۵۰۰ تومان تعیین شده که برای گندم‌های دارای افت کمتر جایزه پاکی تعلق گرفته و بیش از این مبلغ خریداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده مراکز خرید دولتی در سطح استان پیش بینی شده و گندم تولیدی کشاورزان را در سریعترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، امسال بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است و پیش بینی می شود با افزایش بارش ها ۲ برابر نیاز استان، محصول گندم برداشت شود.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال زراعی گذشته  نیز (مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ ) بالغ بر ۴۳۰ هزار تن گندم در این استان تولید شد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...