کوچ رسمی عشایر به چهارمحال و بختیاری آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کوچ رسمی عشایر به چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با تقویم کوچ (۲۵ اردیبهشت) کوچ رسمی بهاره عشایر همراه با دامهایشان به مراتع ییلاقی این استان آغاز شد.

به گزارش اکودام، یحیی حسین‌پور روز پنجشنبه اظهار داشت: کوچ بهاره عشایر به مراتع ییلاقی استان از روز پنجشنبه به صورت رسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا آغاز شد و این اداره متولی با همکاری بهداشت و درمان، دامپزشکی و عوامل نیروی انتظامی آماده ارائه خدمات به عشایر است.
وی، از استقرار تیم واکسیناسیون دامپزشکی و نیروی انتظامی در ایلراهها خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دام‌های کوچرو قبل از ورود به استان، علیه بیماری‌های دامی واکسیناسیون خواهند کرد.
حسین‌پور، همچنین از استقرار عوامل فروش و توزیع مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در ایلره‌های مناطق ییلاقی خبر داد و افزود: تامین سوخت فسیلی، سیلندر گاز و توزیع آرد سهمیه‌ای با قیمت  یارانه‌ای از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر کوچرو است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عشایر این استان پاییز هر سال به مناطق گرمسیری خوزستان کوچ می‌کنند و اوایل اردیبهشت به مناطق ییلاقی باز می‌گردند، که امسال به علت شیوع کرونا، زمان کوچ دیرتر از سال‌های گذشته انجام شده است.
وی گفت:کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری به طور معمول تا اواسط خردادماه ادامه دارد
حسین‌پور، با تاکید بر تقویت تشکل‌های کشاورزی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورت سازگاری شرایط اقلیمی، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می‌شود.
به گزارش اکودام،چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...