شهرک تخصصی بادام ایران در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شهرک تخصصی بادام ایران در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

شهرکرد – مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت تولید بادام در این استان گفت:نخستین شهرک تخصصی بادام ایران در سامان راه‌اندازی می‌شود.

ذبیح‌الله غریب روز سه‌شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث شهرک تخصصی بادام ایران اظهار داشت: سامان ۱۴ هزار هکتار باغ زیر کشت بادام دارد و به نوعی می‌توان گفت این شهرستان پایتخت بادام کشور است، اما بادام تولیدی استان از مرزها و با روش‌های مختلف صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه احداث این شهرک نقش مهمی در ایجاد اشتغال و فرآوری بادام و محصولات باغی استان دارد، افزود: از مجموع تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام استان، ۱۴ هزار تن صادراتی است.
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه احداث این شهرک می‌تواند ارزش افزوده بیشتری در بحث بادام برای استان ایجاد کند، بیان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع توافق شده است که برای احداث شهرک، شرکت شهرک‌های صنعتی نیز همکاری کند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهار محال و بختیاری نیز ، با بیان اینکه احداث این شهرک موجب افزایش هم‌افزایی بین‌دستگاهی و بهره‌وری می‌شود، اظهار داشت: این شهرک در مساحتی حدود ۴۰ هکتار در سامان و در یک فاز احداث و کلنگ‌زنی آن پس از تایید شورای برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه هزینه احداث زیرساخت‌های این شهرک ۱۰۰ میلیارد ریال است، افزود: مکان‌یابی طرح انجام و مراحل صدور مجوزات و استعلامات نیز در حال انجام است.
فرماندار شهرستان سامان نیز با بیان اینکه بیشترین تولید بادام به ویژه بادام مامایی مربوط به استان است، خاطر نشان کرد: هدف از احداث این شهرک ایجاد برندسازی برای معرفی بادام سامان و استفاده از این برند برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در استان است.
اکبریان تصریح کرد: به دلیل نبود شرایط ، صادرکنندگان بادام تولیدی استان را به صورت کارگاه‌های پراکنده و از نقاط مختلف انجام می‌دادند که با احداث این شهرک می‌توان پس از اطلاع‌رسانی متقاضیان را معرفی و سرمایه‌های از دست رفته را به استان برگرداند.
این تفاهم‌نامه برای احداث نخستین شهرک تخصصی بادام ایران، به صورت ۳ جانبه بین جهادکشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و فرمانداری شهرستان سامان منعقد شد.

سامان در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و دارای بیشترین باغات بادام در استان است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...